Geplaatst op: 21-04-2020
Auteur: Marc Gerlings

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten. Foto: Ticketveiling.nl
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing.  Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.

"Ticketveiling.nl is een grote aanbieder op het gebied van vrijetijdsbesteding die bovendien jaar na jaar groeit. Het is een grote uitdaging om dat proces te versnellen en in goede banen te leiden", zegt Beiten.

Beiten heeft een lange carrière achter de rug in de E-commerce wereld en heeft een bewezen trackrecord waar het gaat om online sales & marketing. Ze trad in 2013 in dienst bij Groupon en groeide razendsnel door van Marketing Consultant tot Key Account Sales Executive, Manager Business Development en uiteindelijk Country Manager Benelux binnen het concern. In de laatstgenoemde functie was Beiten verantwoordelijk voor het commerciële resultaat van Groupon in beide landen. 

"Een zeer uitdagende rol waarin ik veel geleerd heb", verklaart ze. Maar Beiten is ambitieus en wilde meer. "Die kans heb ik nu gekregen bij Ticketveiling.nl. Dit platform groeit heel snel en heeft een enorme potentie. Mijn taak is onder meer om dat proces te structureren en om de groei optimaal te laten verlopen. Vanzelfsprekend ben ik daarbij tevens verantwoordelijk voor de resultaten. Sales en marketing vormen een integraal onderdeel van mijn takenpakket. Met mijn ervaring kan ik veel voor Ticketveiling.nl betekenen. Zeker in de uitdagende tijden waarmee onze business nu kampt. Dat vraagt om creatieve oplossingen."

Businessmodel: content barteren voor toegangsbewijzen
Ticketveiling.nl is opgericht in 2011 door CEO Jeroen Hillenaar. "Er was destijds ruimte voor een nieuwe speler in de markt”, vertelt hij. "Onze propositie was en is uniek. We bieden de mogelijkheid om content te barteren met out-of-home media van ons zusterbedrijf Hillenaar Outdoor. Dat betekent concreet dat aanbieders hun buitenreclame financieren met bijvoorbeeld toegangsbewijzen voor een pretpark, sauna, evenement of voorstelling. Die kaartjes veilen wij vervolgens voor eigen rekening en risico via Ticketveiling.nl." Deze propositie is uniek gebleken. "Vrijwel alle grote aanbieders op het gebied van vrije tijd – denk aan gerenommeerde dierentuinen en de bekende pretparken – werken met ons samen. En al lang niet meer alleen in combinatie met outdoor campagnes."

"We verkopen honderdduizenden tickets op jaarbasis en zorgen daarmee voor substantiële omzet bij deze partijen. Het is tijd voor een volgende stap”, vervolgt hij. "In dat kader ben ik erg trots op de komst van Martine Beiten naar ons bedrijf. Zij heeft de kwaliteiten in huis om Ticketveiling.nl verder te professionaliseren en klaar te maken voor de toekomst."
Trefwoorden: tickets, evenementen, commercieel, marketing, sales, pretparken

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/10/20
Einde van volledige evenementenbranche dreigt
De Nederlandse evenementensector wil van de overheid een perspectief en een plan voor evenementen in 2021. Als evenementen pas weer kunnen worden georganiseerd als we in de fase ‘waakzaam’ belanden, is het over en uit voor de complete evenementenbranche.
14/10/20
Vrijetijdssector keihard geraakt door nieuwe maatregelen
De nieuwe maatregelen om het coronavirus terug te dringen raakt de vrijetijdssector keihard. Door een algehele sluiting van cafes en restaurants is de horeca weer het hardst geraakt. Maar ook evenementen en de culturele sector moesten een bittere pil slikken. Een overzicht van de maatregelen en de reacties van de branches.
11/10/20
Walibi Holland staakt Halloween Fright Nights
Walibi Holland heeft na overleg met de gemeente Dronten besloten om vervroegd te stoppen met Halloween Fright Nights. Volgens het park is het vanwege de oplopende besmettingen in Nederland niet verstandig om Halloween Fright Nights voort te zetten. Het park gaat ook vervroegd in wintersluiting.
08/10/20
Evenementensector presenteert plan aan kabinet
De evenementensector mag aan de slag met vier praktijktests voor een veilige organisatie van evenementen
08/10/20
Enorme omzetverliezen in evenementenbranche blijven, heel klein lichtpuntje gloort
De omzetverliezen in de evenementenbranche blijven met dik boven de 70% dramatisch. Heel klein lichtpuntje is dat het kabinet een plan van de evenementen- en cultuurbranche om toch evenementen te organiseren ter beoordeling heeft doorgestuurd aan het RIVM.
07/10/20
Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg gaat door
Recreatie Vakbeurs in Hardenberg op 17, 18 en 19 november 2020 kan en gaat veilig en verantwoord doo...
02/10/20
Horeca boos over willekeur in ontheffingen
Vooral de willekeur en de ontheffingen voor gesubsidieerde culturele instellingen schiet KHN in het verkeerde keelgat.
02/10/20
Alliantie van Evenementenbouwers verbijsterd over inconsistentie ontheffingen
De Alliantie van Evenementenbouwers heeft met verbijstering kennisgenomen van de grote inconsistentie die is ontstaan in het verlenen van ontheffingen aan evenementenlocaties in Nederland. De beslissingsbevoegdheid is bij de diverse Veiligheidsregio’s neergelegd, met als resultaat dat er niet alleen regionaal verschillen ontstaan maar zelfs binnen steden.