Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-04-2020
Auteur: Marc Gerlings

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten. Foto: Ticketveiling.nl
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing.  Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.

"Ticketveiling.nl is een grote aanbieder op het gebied van vrijetijdsbesteding die bovendien jaar na jaar groeit. Het is een grote uitdaging om dat proces te versnellen en in goede banen te leiden", zegt Beiten.

Beiten heeft een lange carrière achter de rug in de E-commerce wereld en heeft een bewezen trackrecord waar het gaat om online sales & marketing. Ze trad in 2013 in dienst bij Groupon en groeide razendsnel door van Marketing Consultant tot Key Account Sales Executive, Manager Business Development en uiteindelijk Country Manager Benelux binnen het concern. In de laatstgenoemde functie was Beiten verantwoordelijk voor het commerciële resultaat van Groupon in beide landen. 

"Een zeer uitdagende rol waarin ik veel geleerd heb", verklaart ze. Maar Beiten is ambitieus en wilde meer. "Die kans heb ik nu gekregen bij Ticketveiling.nl. Dit platform groeit heel snel en heeft een enorme potentie. Mijn taak is onder meer om dat proces te structureren en om de groei optimaal te laten verlopen. Vanzelfsprekend ben ik daarbij tevens verantwoordelijk voor de resultaten. Sales en marketing vormen een integraal onderdeel van mijn takenpakket. Met mijn ervaring kan ik veel voor Ticketveiling.nl betekenen. Zeker in de uitdagende tijden waarmee onze business nu kampt. Dat vraagt om creatieve oplossingen."

Businessmodel: content barteren voor toegangsbewijzen
Ticketveiling.nl is opgericht in 2011 door CEO Jeroen Hillenaar. "Er was destijds ruimte voor een nieuwe speler in de markt”, vertelt hij. "Onze propositie was en is uniek. We bieden de mogelijkheid om content te barteren met out-of-home media van ons zusterbedrijf Hillenaar Outdoor. Dat betekent concreet dat aanbieders hun buitenreclame financieren met bijvoorbeeld toegangsbewijzen voor een pretpark, sauna, evenement of voorstelling. Die kaartjes veilen wij vervolgens voor eigen rekening en risico via Ticketveiling.nl." Deze propositie is uniek gebleken. "Vrijwel alle grote aanbieders op het gebied van vrije tijd – denk aan gerenommeerde dierentuinen en de bekende pretparken – werken met ons samen. En al lang niet meer alleen in combinatie met outdoor campagnes."

"We verkopen honderdduizenden tickets op jaarbasis en zorgen daarmee voor substantiële omzet bij deze partijen. Het is tijd voor een volgende stap”, vervolgt hij. "In dat kader ben ik erg trots op de komst van Martine Beiten naar ons bedrijf. Zij heeft de kwaliteiten in huis om Ticketveiling.nl verder te professionaliseren en klaar te maken voor de toekomst."
Trefwoorden: tickets, evenementen, commercieel, marketing, sales, pretparken

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
23/07/25
Nieuw side event ‘Dagrecreatie Live’ tijdens Recreatie Vakbeurs 2025
Op donderdag 13 november 2025 vindt tijdens de laatste dag van de Recreatie Vakbeurs het nieuwe side event Dagrecreatie Live plaats. Dit interactieve middagprogramma richt zich op professionals in de dagrecreatie en biedt verdieping, inspiratie en netwerkmogelijkheden.
18/07/25
Eerste 'surf-kas' zuivert Amsterdams kanaalwater
De Amsterdamse ontwerper Frederik van Os heeft een innovatieve manier bedacht om waterrecreatie te combineren met ecologisch herstel. Zijn project, de Surf Pill, is een drijvende ‘surf-kas’ die kanaalwater zuivert terwijl mensen erop kunnen surfen.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
18/07/25
Hein Pasman wordt directeur Landschap Erfgoed Utrecht
Hein Pasman is met ingang van 1 juli jl. benoemd tot algemeen directeur van Landschap Erfgoed Utrecht. Pasman nam deze positie al enige maanden waar na het vertrek van de vorige directeur. De tijdelijke invulling is nu door de Raad van Toezicht omgezet in een permanente aanstelling.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...