Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-04-2020
Auteur: Marc Gerlings

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten. Foto: Ticketveiling.nl
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing.  Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.

"Ticketveiling.nl is een grote aanbieder op het gebied van vrijetijdsbesteding die bovendien jaar na jaar groeit. Het is een grote uitdaging om dat proces te versnellen en in goede banen te leiden", zegt Beiten.

Beiten heeft een lange carrière achter de rug in de E-commerce wereld en heeft een bewezen trackrecord waar het gaat om online sales & marketing. Ze trad in 2013 in dienst bij Groupon en groeide razendsnel door van Marketing Consultant tot Key Account Sales Executive, Manager Business Development en uiteindelijk Country Manager Benelux binnen het concern. In de laatstgenoemde functie was Beiten verantwoordelijk voor het commerciële resultaat van Groupon in beide landen. 

"Een zeer uitdagende rol waarin ik veel geleerd heb", verklaart ze. Maar Beiten is ambitieus en wilde meer. "Die kans heb ik nu gekregen bij Ticketveiling.nl. Dit platform groeit heel snel en heeft een enorme potentie. Mijn taak is onder meer om dat proces te structureren en om de groei optimaal te laten verlopen. Vanzelfsprekend ben ik daarbij tevens verantwoordelijk voor de resultaten. Sales en marketing vormen een integraal onderdeel van mijn takenpakket. Met mijn ervaring kan ik veel voor Ticketveiling.nl betekenen. Zeker in de uitdagende tijden waarmee onze business nu kampt. Dat vraagt om creatieve oplossingen."

Businessmodel: content barteren voor toegangsbewijzen
Ticketveiling.nl is opgericht in 2011 door CEO Jeroen Hillenaar. "Er was destijds ruimte voor een nieuwe speler in de markt”, vertelt hij. "Onze propositie was en is uniek. We bieden de mogelijkheid om content te barteren met out-of-home media van ons zusterbedrijf Hillenaar Outdoor. Dat betekent concreet dat aanbieders hun buitenreclame financieren met bijvoorbeeld toegangsbewijzen voor een pretpark, sauna, evenement of voorstelling. Die kaartjes veilen wij vervolgens voor eigen rekening en risico via Ticketveiling.nl." Deze propositie is uniek gebleken. "Vrijwel alle grote aanbieders op het gebied van vrije tijd – denk aan gerenommeerde dierentuinen en de bekende pretparken – werken met ons samen. En al lang niet meer alleen in combinatie met outdoor campagnes."

"We verkopen honderdduizenden tickets op jaarbasis en zorgen daarmee voor substantiële omzet bij deze partijen. Het is tijd voor een volgende stap”, vervolgt hij. "In dat kader ben ik erg trots op de komst van Martine Beiten naar ons bedrijf. Zij heeft de kwaliteiten in huis om Ticketveiling.nl verder te professionaliseren en klaar te maken voor de toekomst."
Trefwoorden: tickets, evenementen, commercieel, marketing, sales, pretparken

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Exclusief voor leden
Gijs Schreuder voorzitter Varen doe je Samen!
Voor de periode tot 2030 is Gijs Schreuder benoemd als voorzitter van Varen doe je Samen!.
30/06/25
Nieuwe fietsroute belicht Oisterwijkse leerindustrie
Met de lancering van de Leerroute Oisterwijk krijgt de rijke leerhistorie van de gemeente een nieuw podium. De 27 kilometer lange fietsroute, ontwikkeld door gemeente Oisterwijk en Brabant Partners, voert langs iconische plekken zoals de KVL-leerfabriek en de fabriek van schoenenfamilie Van Bommel.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.
26/06/25
Toegankelijke fietsroutes in Drenthe van start
In het Bargerveen is woensdagmiddag het officiële startschot gegeven voor de pilot Toegankelijke Fietsroutes Drenthe. Pascal Schrik, wethouder van de gemeente Emmen en lid van het Algemeen Bestuur van Recreatieschap Drenthe, verrichtte de opening. De provincie zet hiermee een belangrijke stap richting inclusieve recreatie voor mensen met een mobiliteitsbeperking.