Geplaatst op: 11-02-2020
Auteur: Marc Gerlings
PleisureWorld NRIT

Beste Family Entertainment Center 2019 is geworden …

Trend: Verblijfsaccommodaties steviger in segment FEC

Beste Family Entertainment Center 2019 is geworden …
Onlangs werd het horecadeel Central vernieuwd bij Preston Palace. Foto: Preston Palace.
De Award Beste Family Entertainment Center van 2019 is toegekend aan Preston Palace. Dit unieke entertainmentconcept is de opvolger van Avonturenboerderij Molenwaard die vorig jaar met de award naar huis ging. In de afgelopen jaren heeft dit all-in hotel en uitgaanscentrum al eerder een gooi gedaan naar de titel maar nog nooit is Preston Palace als winnaar uit de bus gekomen. 

De ‘Award Beste Family Entertainment Center’ is onderdeel van Vakdag Het nieuwe dagje uit die dit jaar plaatsvindt op dinsdag 23 juni bij WaterGoed! 

Jury overtuigd door uniek concept verblijf en leisure

Dit jaar was een wel heel bijzonder jaar met twee compleet nieuwe attracties onder de genomineerden zoals de unieke kunstzinnige avonturen bij Doloris Meta Maze (Tilburg) en de extra vermelding voor Mind Mistery (Horst) in de buitencategorie. De overige kandidaten waren Hof van Saksen (Nooitgedacht), Klok’uus ('s-Heer Arendskerke) en Zero55 (Apeldoorn). 

Verblijfsaccommodaties kiezen ook voor FEC formule

Opvallend was de opmars van de verblijfsaccommodaties die zich meer en meer willen onderscheiden met een eigen volwaardige FEC. Het is duidelijke een trend in de vrijetijdseconomie die de jury met de toekenning van de Award aan Preston Palace wil onderstrepen. Het was dan ook een nek-aan-nek race tussen het op de tweede plaats geëindigde Hof van Saksen en de uiteindelijke winnaar Preston Palace in Almelo. Preston Palace heeft een uniek all-in concept dat door entrepeneur Hennie van de Most op de kaart is gezet met een bijzondere indoor kermis, een gethematiseerd subtropisch zwemparadijs, eigen animatieteam, wellness en tal van activiteiten voor jong en oud. Na een grondige renovatie in de afgelopen jaren is Preston Palace uitgegroeid tot een voorname speler op de short stay markt met een horecaformule die scherp inspeelt op de diversiteit van de gasten en hun gezelschap. Naast de vaste gasten die een kort verblijf boeken, kunnen ook gezelschappen en dagbezoekers plezier op deze locatie beleven. Bijzonder is dat naast de all-in formule ook à la carte arrangementen worden aangeboden en er voor de allerkleinsten professionele animatieprogramma’s zijn. 

De jury roemt vooral het aantal activiteiten, de sfeerbeleving, de thematisering en dat het een uitgaansgelegenheid die geschikt is voor nagenoeg iedereen en alle soorten doelgroepen. Opvallend zijn de positieve online reviews van gasten waarvoor men het uiteindelijk allemaal doet.

De Award Beste Family Entertainment Center is eerder gewonnen door De Voltage (2016), The Maxx (2017) en Avonturenboerderij Molenwaard 2018.

Preston Palace wordt uitgenodigd als spreker op de Vakdag Het nieuwe dagje uit om het geheim van Beste Family Entertainment Center van 2019 te delen met de bezoekers.

Trefwoorden: award, nieuwe dagje uit, leisure, dagattractie, attractie, concept

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Fietsroute Waddenkust moet Friese kustregio een boost geven
Friesland krijgt een doorgaande fietsroute langs de kust van de Waddenzee, met zicht op de Wadden. Daardoor moet de economie en toerisme in de kustregio een boost krijgen.
28/05/20
Veluwe gaat recreatiezonering invoeren
De Veluwe krijgt een recreatiezonering. Die moet het evenwicht tussen natuur en recreatie herstellen.
20/05/20
MarketingOost lanceert heatmap en dashboard voor vrijetijdseconomie
Marketing Oost presenteert een heatmap van drukke locaties in de provincie.
18/05/20
Archeo Route Limburg uitgebreid met vijf nieuwe locaties
In deze tijd van afstand houden, zijn activiteiten in de open lucht populairder dan ooit. Maar doelloos wandelen of fietsen is best lastig. Mensen willen graag een bestemming, een doel. Dat kan met de Archeoroute Limburg.
18/05/20
Fietsen door de Bomen wint World Landscape Architecture Award
Het project ‘Fietsen door de Bomen’ in Belgisch Limburg blijft maar prijzen winnen. Na een Iconi...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.