Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-02-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Promotie Platform Leudal slaat nieuwe weg in! Samenwerking met Limburg Marketing – VVV Midden-Limburg

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Tijdens een druk bezochte informatiebijeenkomst in Neer is op 3 februari een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen het Promotie Platform Leudal (PPL),namens de toeristisch-recreatieve ondernemers en belanghebbenden in Leudal met Limburg Marketing, de regionale promotie- en marketingorganisatie voor Midden-Limburg.


Namens PPL en Limburg Marketing bekrachtigden de heer Fritz van Hattem en de heer Giel Polman deze samenwerking middels de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst (zie bijgaande foto).


Na het besluit tot beëindiging van de succesvolle campagne Liefde voor Limburg per 1 januari 2020 en een participatie van acht jaar in dit regionale platform, heeft het Promotie Platform Leudal in samenspraak met de gemeente Leudal besloten een nieuwe weg in te slaan in 2020.


Voor wat betreft de toeristisch-recreatieve promotie van Leudal wordt aangesloten bij Limburg Marketing, de promotie-organisatie voor Midden-Limburg. Voortaan verzorgt Limburg Marketing de toeristische promotie van de gemeente en de ondernemers in Platform. Zowel regionaal, nationaal als ook internationaal. Dit is om meerdere redenen een goede zaak. De gemeente Leudal en de aangesloten ondernemers profiteren van de kennis, het netwerk en vele toeristische projecten van Limburg Marketing.


Ook gaat het Promotie Platform Leudal op lokaal vlak het accent verleggen van promotie naar productontwikkeling. Met als motto ‘iedereen kan en moet mee doen’! Samen met de stakeholders op het vrijetijdsveld van Leudal, zijn de toeristisch-recreatieve bedrijven en organisaties, stichtingen en verenigingen op het terrein van natuur, water, agro, historie, kunst en cultuur maar ook de vrijwilligers bezig met het ontwikkelen van leuke wandelingen, fietsroutes en evenementen, wil het Platform komen tot nieuwe producten en activiteiten voor Leudal.


In 2019 is hiermee reeds een start gemaakt met het project ‘versterking beleving kastelen in Leudal’. In dat kader is een aantrekkelijke kastelenfietsroute door Leudal uitgegeven en is een succesvolle Kastelen Hepkestocht georganiseerd. Ook zijn samen met wandelvrijwilligers in de dorpen van Leudal en Peel en Maas, aantrekkelijke en bestaande dorpsommetjes verzameld, aangepast en vervolgens gebundeld in een handzaam en mooi vormgegeven wandelboekje. Hiermee is een mooie bijdrage geleverd tot de verdere versterking van de wandelbeleving in Leudal en omgeving. 

Link: https://limburg.marketing/nl
Trefwoorden: Samenwerking Limburg Marketing, toeristisch recreatieve ondernemers

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.