Nieuwe strategie NBTC: What is our gift to the world?
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) heeft gisteren in Utrecht op haar jaarlijkse partnerbijeenkomst de nieuwe strategie gepresenteerd. Dat betekent dat zij vanaf nu de nadruk legt op een brede en duurzame ontwikkeling van de bestemming Nederland, in plaats van alleen het promoten ervan. In december heeft NBTC de afspraken daarover vastgelegd in een nieuwe subsidiebeschikking met het ministerie van EZK. Algemeen directeur Jos Vranken daagde de sector uit om gezamenlijk nieuw toeristisch Nederland vorm te geven.
De focus op de promotie van Nederland lijkt nauwelijks nodig want vorig jaar bezochten weer meer toeristen ons land. Het aantal gasten groeide met 7% en het aantal overnachtingen nog sterker: met 10%. Daarmee is de economische waarde van elke toerist gegroeid. Voor 2020 verwacht algemeen directeur Jos Vranken >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: toerism, inkomend toerisme, beleid, bestemmingsontwikkeling, marketing, branding
|
|
28/05/25
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
|
28/05/25
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
|
28/05/25
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
|
27/05/25
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
|
27/05/25
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
|
27/05/25
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
|
27/05/25
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
|
26/05/25
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.
|
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
10/06/25
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
|