Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

TUI en Breda University verdiepen samenwerking

TUI en Breda University verdiepen samenwerking

TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.


Op de Vakantiebeurs tekenden Arjan Kers, General Manager TUI Nederland en Jos van der Sterren, Directeur Toerisme van BUas, een driejarige overeenkomst.


Samen bouwen aan learning communities

Het strategische partnership richt zich op de ruimere zichtbaarheid van TUI binnen de opleiding Tourism Management van BUas. TUI deelt haar business innovation strategie en daaruit voortvloeiende projecten met studenten en docenten van BUas.

Beide partijen bouwen samen aan meerdere ‘learning communities’, waarin medewerkers van TUI en docenten en onderzoekers van BUas, samen met studenten, leren en innoveren. De samenwerking binnen het Tourism Impact Lab van BUas is hiervan een mooi voorbeeld.


Arjan Kers hecht grote waarde aan deze strategische samenwerking: "Ik zie de investering in getalenteerde studenten en een professionele opleiding, als een investering in zowel onze eigen toekomst als die van de hele reiswereld. Het doet me ook veel plezier dat een aantal voormalige BUas studenten een mooie carrière hebben doorgemaakt binnen TUI." 


Geweldige kans voor studenten

Jos van der Sterren van BUas vult aan: "Deze samenwerking is een geweldige kans voor onze studenten, die hierdoor in de keuken kunnen kijken van de grootste en meest toonaangevende reisorganisatie van Nederland. Het is ook een logische volgende stap in onze relatie met TUI, waarin we samen op zoek gaan naar antwoorden voor de grote innovatievraagstukken op het terrein van duurzaamheid en digitalisering."


TUI is al jarenlang één van de meest actieve strategische partners van BUas. Dit vertaalt zich niet alleen in studenten die stages lopen bij het bedrijf of TUI-collega's die gastcolleges geven in Breda, maar ook door deelname van TUI aan de Strategische Advies Raad van BUas, de co-financiering van onderzoek naar klantbeleving door BUas en het meewerken aan promotieonderzoek door het expertisecentrum CELTH en ANVR/Reiswerk.

Trefwoorden: onderwijs, reisbranche, reisbedrijven, samenwerking

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...