Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Eerste restaurant via Voice reserveren

Eerste restaurant via Voice reserveren
Bar-restaurantketen STAN&CO, onderdeel van Debuut Horeca, is het eerste Nederlandse horecaconcept waarbij je kunt reserveren via Google Voice. 

Met "Hè Google, praat met STAN&CO” activeer je de Voice Assistent, die je binnen een paar stappen een reservering laat maken. Hiermee wil het bedrijf laten zien dat haar gasten de mogelijkheid hebben om op alle plekken en op elk moment kunnen reserveren bij hun restaurants. 

"Reserveren moet ten alle tijden zo makkelijk mogelijk gemaakt worden, of je dit nou wilt doen wanneer het koken mislukt of terwijl je onder de douche staat”, aldus Thomas van Ringen, Marketing Coördinator van Debuut Horeca.


"Hè Google, praat met STAN&CO”

Debuut Horeca heeft als doel om toonaangevend te zijn in gastvrijheid door veelzijdige en spraakmakende horecaconcepten neer te zetten en te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen. Momenteel ligt de focus van de Voice Assistent op reserveren bij de vestigingen van STAN&CO. In de toekomst wil Debuut meer mogelijkheden gaan invoeren zoals allergeneninformatie en solliciteren via de Voice Assistent.


Moeiteloos reserveren

Deze innovatieve toepassing in het reserveringssysteem van STAN&CO valt samen met de laatst geopende vestigingen in Amsterdam en Den Haag. STAN&CO Amsterdam opende in juni 2019 haar deuren in Capital C aan het Weesperplein en STAN&CO Den Haag opende in december 2019 aan het Buitenhof. 
Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: reserveren, voice, gastvrijheid

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.