Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-01-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Roompot introduceert nieuw concept voor centrumgebouw

Roompot introduceert nieuw concept voor centrumgebouw

Roompot vakantiepark De Soeten Haert in het Zeeuwse Noordwelle krijgt een nieuw centrumgebouw met horeca-, kids-, retail- en verhuurfaciliteiten. Roompot introduceert hier een compleet nieuw concept met geïntegreerde functies voor alle generaties gasten.


Het nieuwe centrumgebouw is voor Roompot een pilot maar dat betekent niet dat het concept op alle parken één-op-één wordt gekopieerd. Roompot werkt qua voorzieningen altijd op de maat van het park en in functie van de behoeften van de gasten op het park. Wel wil het bedrijf in alle centrumgebouwen muren tussen verschillende diensten zoals horeca-, kids-, retail- en verhuurfaciliteiten verwijderen zodat functies beter in elkaar overvloeien. 


Compleet gestript

Het bestaande gebouw wordt tot de ruwbouw gestript om dan helemaal in het nieuw te komen. Het nieuwe gebouw moet eind maart, voor de start van het seizoen, klaar zijn. Roompot investeert enkele honderdduizenden euro's in het nieuwe gebouw.  Gasten krijgen dan een splinternieuw centrumgebouw dat er niet alleen fris, leuk en uitnodigend uitziet maar ook aan de specifieke wensen van de gasten van dat park voldoet. De Soeten Haert is een middelgroot park met 160 vakantiewoningen aan de Noordzeekust. 


Van Kinderclub naar Kinderspeelzone

Het park ruilt de kinderclub die alleen maar op bepaalde tijden op was in voor een Kinderspeelzone met multifunctioneel indoorspelen. Ze kunnen zich daar volop uitleven met de doe-, voel- en zoekgames. Het centrale klim- en kruiptoestel bestaat uit verschillende niveaus waarin ze al hun energie kwijt kunnen maar ook kunnen chillen. De kinderzone is met een grote glazen wand van de nabijgelegen bar en restaurant afgeschermd zodat de ouders kunnen zien hoeveel plezier de kids hebben, zonder elk woord van hun spel te moeten horen.




Drie generaties in één gebouw

Filosofie achter het nieuwe centrumgebouw is dat 3 generaties in hetzelfde centrumgebouw zowel passief als actief een superleuke tijd zullen beleven, zonder dat de ene zich aan de andere hoeft te storen, of omgekeerd. Op die manier vindt Roompot de ideale kruisbestuiving tussen de kinderspeelzone en de horecaomgeving. 


Grab & go

Uit gastonderzoek bleek dat gasten hogere verwachtingen van de minimarket en de horeca op het park hebben. Daarom introduceert Roompot voor het eerst een geïntegreerde shop- en horecaconcept. Gasten kunnen hun bestelling niet alleen aan tafel maar ook aan de counter doorgeven en meenemen naar de vakantiewoning. Dit zogenaamde ‘grab & go assortiment’ is beschikbaar voor ontbijt, lunch en diner.




Voor uitstapjes zal Roompot fietsen, e-bikes en e-choppers vanuit de totaal vernieuwde receptie verhuren, zodat gasten en het parkpersoneel niet meer om hoeven te lopen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, horeca, vakantieparken, Zeeland

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.