Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-01-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Reisorganisatie Better Places wil in 2030 CO2-neutraal zijn

Reisorganisatie Better Places wil in 2030 CO2-neutraal zijn
Duurzame reisorganisatie Better Places wil in 2030 al CO2-neutraal zijn, twintig jaar eerder dan afgesproken in het Klimaatakkoord van Parijs. Dat kondigde Better Places aan tijdens de VN Klimaatconferentie in Madrid, samen met honderden collega-B Corporations, zoals Tony Chocolonely, Dopper, Patagonia en The Body Shop.

Better Places heeft sinds 2018 een B Corp-certificering en is daarmee lid van een internationale gemeenschap van winstgevende bedrijven die ook succesvol zijn in het realiseren van sociale en duurzame doelstellingen. Er zijn inmiddels ruim drieduizend B Corp-bedrijven in meer dan zeventig landen en 150 sectoren. Zij werken aan het oplossen van sociale- en milieuvraagstukken, waaronder de klimaatcrisis. Better Places gelooft dat de reisindustrie hier een grote rol in en speelt en was dan ook de eerste Europese reisorganisaties met een B Corp-certificering.

B Corps gaan versneld CO2 reduceren
Tijdens de Klimaatconferentie in Madrid kondigden ruim vijfhonderd B Corps aan dat ze hun CO2-uitstoot versneld gaan reduceren. De bedrijven willen in plaats van in 2050 al in 2030 CO2-neutraal zijn. Ze kiezen er met deze belofte voor om het heft in eigen hand te nemen en te kiezen voor leiderschap, in een tijd van ernstige onrust en onzekerheid op het gebied van milieu en economie. {ADD LINK TO BCorp}

Reizen kan de wereld beter maken
Better Places-oprichter en directeur Saskia Griep: "Better Places is gebouwd op de overtuiging dat reizen de wereld een betere plek kan maken, mits het op een verantwoordelijke manier gebeurt. Dit basisprincipe was onze leidraad bij alles wat we de afgelopen vijf jaar deden. Zo compenseren we de CO2-uitstoot van alle reizen die onze klanten maken en legden we onszelf een vrijwillige CO2-belasting op. Dat geld investeren we in duurzame energieprojecten. We promoten reizen met een positieve impact op onze verre bestemmingen en introduceerden verantwoordelijke reizen op bestemmingen dichter bij huis."

CO2-neutraal in 2030
Better Places gaat nu samen met andere B Corps aan de slag met als doel: CO2-neutraal zijn in 2030. Zo willen ze laten zien wat ze kunnen bereiken door samen te werken. Better Places rolt begin 2020 haar Net Zero Climate Action Plan uit. Hierin staan de stappen beschreven die de komende jaren worden gezet om het gestelde doel te realiseren.

Link: https://www.betterplaces.nl/climate-action/?utm_source=Perscontacten+BP&utm_campaign=152c487d4d-EMAIL_CAMPAIGN_2019_05_21_08_11_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_70c8f2c037-152c487d4d-275244921
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...