Geplaatst op: 13-12-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan de Franse campingketen Sandaya. De camping in de Dordogne is de eerste Iris Parc-camping waarvan Vacansoleil afscheid neemt. De verkoop van de vier andere Iris Parc-campings wordt voorbereid. Een gevolg van Vacansoleils besluit zich volledig te concentreren op zijn eigen succesvolle touroperatoractiviteiten.

De verkoop van camping Le Grand Dague werd deze week afgerond, tot grote tevredenheid van beide partijen. Vacansoleil verlegt de koers naar een strategie die beter aansluit bij de herziene ambities en de actuele marktontwikkelingen. Het Nederlandse familiebedrijf, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert, legt de focus volledig op de core business touroperatoractiviteiten. Het exploiteren van campings in eigen beheer strookt niet langer met deze ambities.

Afscheid van Iris Parc-campings

Camping Le Grand Dague werd door Vacansoleil onder de vlag van zusterbedrijf Iris Parc in de markt gezet. Iris Parc is de zelfstandige campingketen van Vacansoleil. Omdat Vacansoleil zich volledig terugtrekt als campingeigenaar, worden ook de vier andere Iris Parc-campings verkocht. Vacansoleil blijft deze campings wel aanbieden in zijn eigen assortiment.

Klaar voor de toekomst

Met ruim 50 jaar ervaring is Vacansoleil dé specialist op het gebied van luxe campingvakanties in 17 landen. Elk jaar genieten meer dan 500.000 gasten van een vakantie op een Vacansoleil-camping. Inmiddels wordt er met meer dan 500 campingpartners samengewerkt. ‘De komende jaren gaan we nog intensiever investeren in deze samenwerkingen, zowel met huidige als nieuwe partners’, aldus commercieel directeur Guido Tusek. ‘Daarnaast investeren we volop in innovatieve producten, marketing en IT-systemen. Zo willen we onze positie als campingspecialist verder verstevigen én de uitstraling van ons merk een extra boost geven.’

Topics:Vakanties
Trefwoorden: verkoop camping, investering touroperators

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/12/20
Fletcher Hotels opent op 11 december 2020. de deuren van zijn nieuwe hotel in de populaire badplaats...
04/12/20
Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)
Op 3 december werden in Valkenberg Park in Breda de eerste tulpenbollen geplant in de vorm van een grote pijl. Een unieke samenwerking tussen Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing vanuit de boodschap ‘Hier moet je zijn’.
04/12/20
Publiek kan dieren adopteren in moeilijk jaar voor WILDLANDS
Dierenpark WILDLANDS heeft het moeilijk dit jaar. Om toch inkomsten binnen te halen mag het Nederlandse publiek een dier adopteren. Het park heeft drie adoptiepakketten gemaakt. 50% van het bedrag gaat naar internationale beschermingsprojecten.
04/12/20
Exclusief voor leden
Leiden Marketing helpt platform voor jongeren
Platform de Leidse Burcht is onderdeel van de jongerencampagne en biedt perspectief aan deze groep. Maar ook voor anderen zoals ondernemers en culturele instellingen is dit de plek waar we de komende maanden veilig samenkomen.
04/12/20
Branchevereniging schoonmaak verandert naam naar Schoonmakend Nederland
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten) verandert van naam. Sinds 3 december heet deze brancheorganisatie Schoonmakend Nederland.
03/12/20
NS test met deelauto's en deelscooters na treinreis
Je komt met de trein als bezoeker een stad in maar daarna moet je nog verder. Bijvoorbeeld naar dat ...
03/12/20
Inschrijving Aad Struijs Persprijs 2021 geopend!
Reispublicisten in Nederland en België kunnen vanaf vandaag hun inzendingen insturen voor de Aad St...
03/12/20
Studio Ossidiana mag drijvend kunstpaviljoen bouwen in Almere
Begin dit jaar vroegen gemeente Almere en provincie Flevoland vijf aanstormende architectenbureaus e...