Geplaatst op: 13-12-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan de Franse campingketen Sandaya. De camping in de Dordogne is de eerste Iris Parc-camping waarvan Vacansoleil afscheid neemt. De verkoop van de vier andere Iris Parc-campings wordt voorbereid. Een gevolg van Vacansoleils besluit zich volledig te concentreren op zijn eigen succesvolle touroperatoractiviteiten.

De verkoop van camping Le Grand Dague werd deze week afgerond, tot grote tevredenheid van beide partijen. Vacansoleil verlegt de koers naar een strategie die beter aansluit bij de herziene ambities en de actuele marktontwikkelingen. Het Nederlandse familiebedrijf, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert, legt de focus volledig op de core business touroperatoractiviteiten. Het exploiteren van campings in eigen beheer strookt niet langer met deze ambities.

Afscheid van Iris Parc-campings

Camping Le Grand Dague werd door Vacansoleil onder de vlag van zusterbedrijf Iris Parc in de markt gezet. Iris Parc is de zelfstandige campingketen van Vacansoleil. Omdat Vacansoleil zich volledig terugtrekt als campingeigenaar, worden ook de vier andere Iris Parc-campings verkocht. Vacansoleil blijft deze campings wel aanbieden in zijn eigen assortiment.

Klaar voor de toekomst

Met ruim 50 jaar ervaring is Vacansoleil dé specialist op het gebied van luxe campingvakanties in 17 landen. Elk jaar genieten meer dan 500.000 gasten van een vakantie op een Vacansoleil-camping. Inmiddels wordt er met meer dan 500 campingpartners samengewerkt. ‘De komende jaren gaan we nog intensiever investeren in deze samenwerkingen, zowel met huidige als nieuwe partners’, aldus commercieel directeur Guido Tusek. ‘Daarnaast investeren we volop in innovatieve producten, marketing en IT-systemen. Zo willen we onze positie als campingspecialist verder verstevigen én de uitstraling van ons merk een extra boost geven.’

Topics:Vakanties
Trefwoorden: verkoop camping, investering touroperators

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
24/09/20
Helft minder passanten in binnensteden en winkelcentra
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.
24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.