Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-12-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Derde verhaallijn van Visit Wadden: Smaak van de Wadden

Derde verhaallijn van Visit Wadden: Smaak van de Wadden
Foto: Peter van Aalst

Het Waddengebied wil zich ook culinair op de kaart zetten. Daartoe is de campagne Smaak van de Wadden gelanceerd. Het is de derde verhaallijn van Visit Wadden. Eerder zijn de verhaallijnen Werelderfgoed en Watererfgoed gelanceerd. Visit Wadden is een samenwerking tussen DMO's (Noord)-Holland boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen


De campagne Smaak van de Wadden heeft tot doel de pure smaak van het Waddengebied onder de aandacht te brengen, door bezoekers en inwoners kennis te laten maken met de verse producten rechtstreeks van het land en uit de zee. Met de actie ‘Proef Wad’ werden bezoekers en reizigers afgelopen vrijdag op de stations van Groningen en Leeuwarden getrakteerd op een Waddenhapje met erbij een recept en verwijzing naar producenten in het Waddengebied. Op zaterdag 7 december was Noord-Holland aan de beurt met proeven op de Zeeverse vismarkt in Den Oever.


Intensieve samenwerking met stakeholders en media opgetuigd

De gehele keten van vissers, boeren, toeristische ondernemers waaronder de gastronomie, boerderijwinkels en versmarkten draait mee in de campagne. Via commercials, te zien op NPO Start en te horen bij NPO Radio 5, komen de verhalen tot uiting. Daarnaast zijn er samenwerkingen met 24Kitchen en National Geographic Channel. NDC Mediagroep start met een eigen Waddendossier, waarin dagelijks Wadden gerelateerde artikelen verschijnen. Culinaire routes en arrangementen ondersteunen toeristische ondernemers om hun verhaal te doen richting toeristen en bezoekers. ‘Waddentafels’, die met regelmaat georganiseerd gaan worden, verbinden chefs, producenten, inwoners en toeristen op telkens een andere unieke locatie.


Visit Wadden

De campagne beslaat het hele Waddenzee – en kustgebied van Noord-Holland tot en met Groningen. Dit is het werkgebied van het project Visit Wadden dat in juli 2018 van start is gegaan met als doel het Waddengebied als toeristisch interessant gebied op de kaart te zetten. De campagne loopt met de seizoenen mee. De Smaak van de Wadden is de derde verhaallijn van Visit Wadden. Eerder zijn de verhaallijnen Werelderfgoed en Watererfgoed gelanceerd. 


Visit Wadden is een samenwerking tussen de drie destinatie marketing organisaties (Noord-)Holland boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen en kent een looptijd van 6 jaar.

Link: https://www.visitwadden.nl/nl/verhalen/smaak-van-de-wadden
Trefwoorden: marketing, horeca, kustgebieden, waddenzee, Noord-Holland, Friesland, Groningen

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.