Geplaatst op: 04-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Let op: Glamping 2.0 komt er aan!

Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het nieuwe bedrijf richt zich op het het ontwerpen en produceren van innovatieve zeilstructuren zoals: luxe glamping- en/of restauranttenten, schaduwplekken en podia. Partner is het Eindhovense designbureau Black Sheep Productions dat al eerder op dit terrein actief was. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland. 

"Het is onze ambitie om wereldwijd een toonaangevende speler te worden op het gebied van innovatieve zeilstructuren”, zegt Sandra Wolters, Managing Director van RAY Tensile Design. "Met behulp van de expertise van Wilfried – die fulltime als Art Director aan de slag gaat – en de slagkracht van Gladventure, willen we de komende jaren uitgroeien tot een internationaal toonaangevend productie- en designbureau.”

Nieuwe glamingtenten
RAY ontwikkelt en ontwerpt zeilstructuren voor grote evenementen en festivals. Als onderdeel van de samenwerking met Gladventure gaat het Eindhovense designbureau daarnaast het design en de productie van drie nieuwe glampingstructuren voor LuxeTenten verzorgen.

Tijdens de salon SETT in Montpellier werd de eerste luxe safaritent die uit de samenwerking voorkomt, gepresenteerd; de Gotland. "Dit betreft een nieuwe range producten, bovenop ons bestaande aanbod aan safaritenten”, zegt Ivo van der Vlis, CEO en mede-eigenaar van LuxeTenten. 



"Met RAY hebben we een ideale innovatiepartner gevonden. De markt voor zeilstructuren is volop in ontwikkeling. Zowel in het toerisme als bij evenementen speelt aankleding en belevenis een steeds grotere rol. Het gebruik van natuurlijke en artisanale materialen in combinatie met de meest geavanceerde stoffen zorgt ervoor dat RAY duurzame designs ontwikkelt. Hierdoor kunnen we blijven innoveren en de glampingmarkt verrassen.”

Consument en markt blijven verrassen
Art Director Wilfried Baeten brengt het volledige klantenbestand van Black Sheep Productions over naar RAY. "Dit betekent echter niet dat RAY een voorzetting is van een bestaand bureau onder een nieuwe naam”, legt van Baeten uit. "RAY is een nieuw en fris designbureau met een eigen merkidentiteit en een stevige groeiambitie. Onze look en feel is duidelijk te herkennen. En dat moet ook; alleen met nieuwe en verrassende designs blijf je de consument (en de markt) verrassen en verbazen”. Wolters: "Wilfried combineert creativiteit met technisch tekenen, wat leidt tot een uniek creatief concept. Ons doel is om in de toekomst zoveel mogelijk opdrachtgevers, dagjesmensen, vakantiegangers en festivalbezoekers hiervan te laten genieten.”
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, evenementen, kamperen, tenten, Glamping, safaritenten

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
03/12/19
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
03/12/19 · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Weet u nog mijn vorige column met daarin een vurig pleidooi dat het tijd wordt voor een minister van...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/01/20
Beste Nederlandse accommodaties 2019 volgens reviews
In de Jaarbeurs in Utrecht zijn gisteravond de Zoover Awards voor accommodaties uitgereikt. Camping ...
17/01/20
Eerste Virtual Reality waterglijbaan in Nederland
Breda heeft de primeur van eerste VR-waterglijbaan.
17/01/20
TUI en Breda University verdiepen samenwerking
TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.
17/01/20
Eerste restaurant via Voice reserveren
Bar-restaurantketen STAN&CO, onderdeel van Debuut Horeca, is het eerste Nederlandse horecaconcep...
17/01/20
De zes campings van het jaar
Zes campings zijn door de ANWB uitgeroepen tot camping van het jaar. De ANWB heeft voor deze Nederlandse publieksverkiezing meer dan 25.000 stemmen ontvangen.
17/01/20
Horecava groeit stevig mee met de horeca
In totaal bezochten 75.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van rui...
17/01/20
Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag
Op Nationale Tulpendag, morgen zaterdag 18 januari 2019, vindt in Amsterdam de officiële aftrap van...
16/01/20
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders: Veluwe weer op positie 1
Gisteren werden de nationale cijfers uit het ContinuVakantieOnderzoek op de Vakantiebeurs gepresenteerd. In aansluiting daarop komen diverse DMO’s met de cijfers van hun regio. In dit artikel gaan we die voor u verzamelen en steeds actualiseren.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk