Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Let op: Glamping 2.0 komt er aan!

Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het nieuwe bedrijf richt zich op het het ontwerpen en produceren van innovatieve zeilstructuren zoals: luxe glamping- en/of restauranttenten, schaduwplekken en podia. Partner is het Eindhovense designbureau Black Sheep Productions dat al eerder op dit terrein actief was. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland. 

"Het is onze ambitie om wereldwijd een toonaangevende speler te worden op het gebied van innovatieve zeilstructuren”, zegt Sandra Wolters, Managing Director van RAY Tensile Design. "Met behulp van de expertise van Wilfried – die fulltime als Art Director aan de slag gaat – en de slagkracht van Gladventure, willen we de komende jaren uitgroeien tot een internationaal toonaangevend productie- en designbureau.”

Nieuwe glamingtenten
RAY ontwikkelt en ontwerpt zeilstructuren voor grote evenementen en festivals. Als onderdeel van de samenwerking met Gladventure gaat het Eindhovense designbureau daarnaast het design en de productie van drie nieuwe glampingstructuren voor LuxeTenten verzorgen.

Tijdens de salon SETT in Montpellier werd de eerste luxe safaritent die uit de samenwerking voorkomt, gepresenteerd; de Gotland. "Dit betreft een nieuwe range producten, bovenop ons bestaande aanbod aan safaritenten”, zegt Ivo van der Vlis, CEO en mede-eigenaar van LuxeTenten. 



"Met RAY hebben we een ideale innovatiepartner gevonden. De markt voor zeilstructuren is volop in ontwikkeling. Zowel in het toerisme als bij evenementen speelt aankleding en belevenis een steeds grotere rol. Het gebruik van natuurlijke en artisanale materialen in combinatie met de meest geavanceerde stoffen zorgt ervoor dat RAY duurzame designs ontwikkelt. Hierdoor kunnen we blijven innoveren en de glampingmarkt verrassen.”

Consument en markt blijven verrassen
Art Director Wilfried Baeten brengt het volledige klantenbestand van Black Sheep Productions over naar RAY. "Dit betekent echter niet dat RAY een voorzetting is van een bestaand bureau onder een nieuwe naam”, legt van Baeten uit. "RAY is een nieuw en fris designbureau met een eigen merkidentiteit en een stevige groeiambitie. Onze look en feel is duidelijk te herkennen. En dat moet ook; alleen met nieuwe en verrassende designs blijf je de consument (en de markt) verrassen en verbazen”. Wolters: "Wilfried combineert creativiteit met technisch tekenen, wat leidt tot een uniek creatief concept. Ons doel is om in de toekomst zoveel mogelijk opdrachtgevers, dagjesmensen, vakantiegangers en festivalbezoekers hiervan te laten genieten.”
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, evenementen, kamperen, tenten, Glamping, safaritenten

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.