Geplaatst op: 02-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

TUI Hospitality Academy opent eigen reisbureau op het Koning Willem I College

TUI Hospitality Academy opent eigen reisbureau op het Koning Willem I College

TUI general Manager Arjan Kers heeft op 29 november het nieuwe praktijklokaal voor de mbo-studenten Travel & Hospitality feestelijk geopend. Op deze driejarige mbo-opleiding niveau 4 leidt Cosmo Opleidingen, in samenwerking met opleidingspartner TUI,  jonge mensen op voor de reiswereld. TUI speelt als touroperator een belangrijke rol in het praktijkgedeelte van het onderwijs.  Zo organiseert de TUI Hospitality Academy excursies, workshops, trainingen en bedrijfsbezoeken in samenwerking met TUI en uiteraard bieden zij ook stageplaatsen aan.


In het nagebootste TUI reisbureau met 2 balies, 3 zitjes en een interactieve TUI-tafel kunnen studenten zich goed voorbereiden op de praktijk en verzorgen professionals uit de toeristische branche de praktijklessen. De studenten worden zo opgeleid tot leidinggevende travel & hospitality. Ze kunnen hiermee aan de slag bij een toeristisch bedrijf.  Denk daarbij aan een reisbureau, VVV-kantoor, touroperator (reisleiding), (vakantie)hotel of vakantiepark. Het werk bestaat voornamelijk uit het eerste aanspreekpunt zijn voor gasten/klanten. Inspelen op wensen en heel belangrijk: ze weten hoe je mensen een welkom gevoel geeft. De studenten lopen een (buitenland) stage bij gespecialiseerde reisbureaus zoals TUI, hotel of vakantiepark.


In de praktijk blijkt dat oud-studenten ook buiten de toeristische sector een baan vinden. Bijvoorbeeld als receptionist of frontoffice medewerker in een groot bedrijf. Ook doorstuderen aan het hbo wordt veel gekozen.

Link: https://www.wearecosmo.nl/
Trefwoorden: praktijklokaal, opleiding, travel en hospitality

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
24/09/20
Helft minder passanten in binnensteden en winkelcentra
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.
24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.