Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toerisme en cultuur goed zichtbaar bij sponsorprijzen

Toerisme en cultuur goed zichtbaar bij sponsorprijzen
De winnaars van de Sponsorringen 2019. Foto: BBP Media
Bij de twintigste editie van de SponsorRingen is op maandag 25 november 2019 een recordaantal van twintig sponsorprijzen uitgereikt. Jumbo-topman Frits van Eerd is verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. Het goud in de categorie Lang Lopende Sponsorships ging naar het Tata Steel Chess Tournament. Toerisme en  cultuur was goed zichtbaar in de categorieën Kunst & Cultuur en Maatschappij.

De SponsorRingen zijn de grootste vakprijzen voor sponsoring in Nederland. De uitreiking, dit jaar in het Postillion Convention Centre in Amsterdam, wordt georganiseerd door Stichting SponsorRingen in samenwerking met BBP Media. In totaal werden twintig gouden, zilveren en bronzen SponsorRingen uitgereikt in de categorieën Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde, Smart Budget en Lang Lopende Sponsorships. Bekijk alle winnaars per categorie in het overzicht hieronder.

In de categorie: Kunst & Cultuur
GOUD: De stem van Rembrandt | Sponsor: ING – Gesponsorde: Rijksmuseum
ZILVER: Rabobank #vanzoldernaarpodium | Sponsor: Rabobank – Gesponsorde: Kunstbende
BRONS: ITA – Junior Board 2019 | Sponsor: Rabobank, Clifford Chance, EndemolShine, ABN AMRO, BankGiroLoterij – Gesponsorde: Stichting Internationaal Theater Amsterdam

In de categorie: Maatschappij
GOUD: Natuurmonumenten & Landal GreenParks: het creëren van natuurbeschermers van de toekomst | Sponsor: Landal GreenParks – Gesponsorde: Natuurmomumenten / OERRR
ZILVER: Sanquin - #myfirstblood | Sponsor: Bloedbank Sanquin – Gesponsorde: Riot Games
BRONS: TUI en CPNB: Je vakantie begint met boeken | Sponsor: TUI – Gesponsorde: CPNB

Trefwoorden: sponsor, prijs, toerisme, cultuur

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.