Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-11-2019

Meer leren over bier

Meer leren over bier
Bier staat steeds vaker bij de maaltijd op tafel. In steeds meer horecagelegenheden worden bier en gerechten met elkaar gecombineerd. Ook thuis wordt steeds meer geëxperimenteerd, zo blijkt uit het jaarlijkse Nationaal Bieronderzoek. De Bier Butler App speelt in op deze ontwikkeling en deze handige tool heeft iets nieuws: een gratis online cursus Bier en Spijs, waarin je de uitgangspunten leert van hoe je bier en eten elkaar laat versterken.

Met de Bier Butler App haakten de Brouwers van Nederland vorig jaar in op de trend ‘Bier en Eten’. "In deze handige app kun je bier met gerechten combineren en andersom. Heel simpel en eenvoudig. Daarnaast staat de app vol met inspirerende receptenvideo’s, waarmee je zelf aan de slag kunt”, vertelt Cees-Jan Adema, directeur van de Nederlandse Brouwers.

Cursus van een uur

Gebruikers van de app kwamen met de feedback dat ze meer wilden weten over hoe ze zelf bier en eten kunnen combineren. "Toen is het idee ontstaan om een cursus Bier en Spijs te ontwikkelen binnen de app. In ongeveer een uur leer je waar je op moet letten als je bier en eten met elkaar wilt combineren. Bier Butler Arvid legt dat in enkele video’s kort en bondig uit. De cursus is compact en het biedt je handvatten om zelf te gaan experimenteren”, aldus Adema.

Certificaat

Zowel de app als de cursus zijn tijdelijk kosteloos. Ze worden aangeboden door de gezamenlijke brouwers van Nederland. "Bier is leuk en dat geldt zeker ook voor het combineren van bier en eten. Dat plezier is de rode draad van de Bier en Spijs-cursus, die ontwikkeld is samen met Bierista Bieropleidingen. Wie aan het eind slaagt voor de test, krijgt bovendien een Bier Butler Certificaat in de mail.”

De Bier Butler App, inclusief de gratis cursus, is te downloaden via de Apple Store en Google Play. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, bier, innovatie

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...