Geplaatst op: 21-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden
Natuurmonumenten zoekt een partner voor de exploitatie van een veerdienst van en naar Marker Wadden. Daarbij gaat het niet alleen om de transportvraag maar nadrukkelijk ook om het verzorgen van een belevenis op weg naar de nieuwste Nederlandse eilanden. 

In dit artikel vertellen we meer over de veerverbinding Marker Wadden, Marker Wadden, Natuurmonumenten, de partner die Natuurmonumenten zoekt en het proces Partnerselectie.

Wat verwacht Natuurmonumenten van de veerverbinding?
Om het haveneiland van het nieuwe natuurgebied Marker Wadden optimaal toegankelijk te maken wil Natuurmonumenten een robuuste, professionele en toekomstbestendige veerverbinding tussen Bataviahaven in Lelystad en de haven van Marker Wadden realiseren. Doelstelling is om minimaal 40.000 bezoekers per jaar met deze veerdienst te vervoeren. Om invulling te geven aan de bezoekersbeleving zoekt Natuurmonumenten een partner die zowel de vervoersvraag optimaal invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van Marker Wadden.



Wat is de Marker Wadden?
Marker Wadden is een initiatief van Natuurmonumenten, met als doel de natuur van het Markermeer te herstellen. Het haveneiland van Marker Wadden is open voor publiek. De haven is bereikbaar voor pleziervaart en er zijn charterschepen die dagtochten naar Marker Wadden aanbieden. Er komt een goede ontvangstlocatie zodat met de nieuwe veerdienst meer bezoekers kunnen genieten van de natuur en dit nieuwe stukje Nederland. Daarbij is de ambitie van Natuurmonumenten om een bezoek aan de Marker Wadden in de top van de meest bijzondere uitjes in Nederland te laten behoren.

Meer dan een transportvraag
De overtocht naar Marker Wadden is een essentieel onderdeel van de beleving. De bezoeker beleeft het gevoel van lucht, ruimte en natuur op het Markermeer. Natuurmonumenten wil dus meer dan een transportvraag invullen; een fantastische beleving aanbieden met een partner die de waarden van Natuurmonumenten onderschrijft. Natuurmonumenten zoekt een partner voor de meerjarige exploitatie (10-25 jaar) van een veerdienst die zowel de vervoersvraag invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van de Marker Wadden. 

Proces van partnerselectie
Geïnteresseerde partijen vinden meer informatie over de veerdienst en de Marker Wadden op www.natuurmonumenten.nl/partnerselectieveerdienst. Zij dienen hun interesse om deel te nemen aan de procedure om te komen tot een partner die de veerdienst gaat exploiteren, kenbaar te maken voor 16 december 2019. Dit doen partijen door het invullen van het ‘formulier 1e selectie Veerdienst Marker Wadden’ welke kan worden gedownload op de website. Daar staan ook de voorwaarden. 
 
Link: https://www.natuurmonumenten.nl/flevoland/partnerselectie-veerdienst
Trefwoorden: natuur, natuurbeleving, dagrecreatie

CELTH
 






||| Nieuws |||

26/04/24
MagSafe accessoires voor Samsung
Er zijn tegenwoordig nog weinig mensen die zonder hun smartphone de deur uitgaan, laat staan dat ze op vakantie gaan zonder smartphone. Waarbij eerder de trend rondom iPhone en MagSafe accessoires zeer groot was, is deze trend nu ook te zien bij Samsung gebruikers.
26/04/24
Beerze Bulten viert 75-jarig bestaan met blik op de toekomst
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
26/04/24
SEA LIFE Scheveningen opent interactieve tentoonstelling ‘Kracht van de Natuur’
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.
26/04/24
Nieuwe borden bij UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies
De informatieborden bij de forten en andere water- en verdedigingswerken zijn vernieuwd om de bijzondere status van UNESCO Werelderfgoed Hollandse waterlinies onder de aandacht te brengen.
26/04/24
Nieuwe webapplicatie Explore Gouda feestelijk in gebruik genomen
Vanaf nu kan jong en oud de stad Gouda te voet ontdekken met Explore Gouda, een webapplicatie met gesproken routeaanwijzingen die informatie geeft over interessante punten onderweg.
26/04/24
Kom naar Buuten in mei
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
26/04/24
Provincie Groningen investeert in veilig en aantrekkelijk lopen
In de loopagenda 2024-2027 staat hoe de provincie de komende vier jaar met onderzoek, samenwerking en subsidies gaat bijdragen aan een veilige en aantrekkelijke provincie voor de voetganger.
26/04/24
Recreatie Vakbeurs 2024: eerste twee segmenten volgeboekt
De eerste twee segmenten Recreatietechniek en Digitalisering en Marketing in hal 3 en 4 zijn volledig volgeboekt tijden de jaarlijkse recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. De belangstelling is groot.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...