Geplaatst op: 21-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden
Natuurmonumenten zoekt een partner voor de exploitatie van een veerdienst van en naar Marker Wadden. Daarbij gaat het niet alleen om de transportvraag maar nadrukkelijk ook om het verzorgen van een belevenis op weg naar de nieuwste Nederlandse eilanden. 

In dit artikel vertellen we meer over de veerverbinding Marker Wadden, Marker Wadden, Natuurmonumenten, de partner die Natuurmonumenten zoekt en het proces Partnerselectie.

Wat verwacht Natuurmonumenten van de veerverbinding?
Om het haveneiland van het nieuwe natuurgebied Marker Wadden optimaal toegankelijk te maken wil Natuurmonumenten een robuuste, professionele en toekomstbestendige veerverbinding tussen Bataviahaven in Lelystad en de haven van Marker Wadden realiseren. Doelstelling is om minimaal 40.000 bezoekers per jaar met deze veerdienst te vervoeren. Om invulling te geven aan de bezoekersbeleving zoekt Natuurmonumenten een partner die zowel de vervoersvraag optimaal invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van Marker Wadden.



Wat is de Marker Wadden?
Marker Wadden is een initiatief van Natuurmonumenten, met als doel de natuur van het Markermeer te herstellen. Het haveneiland van Marker Wadden is open voor publiek. De haven is bereikbaar voor pleziervaart en er zijn charterschepen die dagtochten naar Marker Wadden aanbieden. Er komt een goede ontvangstlocatie zodat met de nieuwe veerdienst meer bezoekers kunnen genieten van de natuur en dit nieuwe stukje Nederland. Daarbij is de ambitie van Natuurmonumenten om een bezoek aan de Marker Wadden in de top van de meest bijzondere uitjes in Nederland te laten behoren.

Meer dan een transportvraag
De overtocht naar Marker Wadden is een essentieel onderdeel van de beleving. De bezoeker beleeft het gevoel van lucht, ruimte en natuur op het Markermeer. Natuurmonumenten wil dus meer dan een transportvraag invullen; een fantastische beleving aanbieden met een partner die de waarden van Natuurmonumenten onderschrijft. Natuurmonumenten zoekt een partner voor de meerjarige exploitatie (10-25 jaar) van een veerdienst die zowel de vervoersvraag invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van de Marker Wadden. 

Proces van partnerselectie
Geïnteresseerde partijen vinden meer informatie over de veerdienst en de Marker Wadden op www.natuurmonumenten.nl/partnerselectieveerdienst. Zij dienen hun interesse om deel te nemen aan de procedure om te komen tot een partner die de veerdienst gaat exploiteren, kenbaar te maken voor 16 december 2019. Dit doen partijen door het invullen van het ‘formulier 1e selectie Veerdienst Marker Wadden’ welke kan worden gedownload op de website. Daar staan ook de voorwaarden. 
 
Link: https://www.natuurmonumenten.nl/flevoland/partnerselectie-veerdienst
Trefwoorden: natuur, natuurbeleving, dagrecreatie

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/05/20
Ons virtueel prikbord van inspiratie: Vekabo geeft gratis vakanties aan zorgmedewerkers
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
28/05/20
Fietsroute Waddenkust moet Friese kustregio een boost geven
Friesland krijgt een doorgaande fietsroute langs de kust van de Waddenzee, met zicht op de Wadden. Daardoor moet de economie en toerisme in de kustregio een boost krijgen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Medeoprichter van Toverland Caroline Kortooms neemt afscheid van Attractiepark Toverland
Caroline Kortooms heeft besloten om Toverland te gaan verlaten na 20 jaar Algemeen Directeur te zijn geweest. Het Algemeen Directeurschap droeg ze in november 2019 over aan Jean Gelissen jr. en het afgelopen halfjaar was Caroline werkzaam als Leider Visie en Bedrijfscultuur.
28/05/20
Veluwe gaat recreatiezonering invoeren
De Veluwe krijgt een recreatiezonering. Die moet het evenwicht tussen natuur en recreatie herstellen.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
27/05/20
Studenten gaan sector met COVID-19-crisis helpen
CELTH organiseert samen met UNWTO, Saxion, NHL Stenden, HZ en BUas de eerste editie van de UNWTO Students’ League in Nederland voor derde- of vierdejaarsstudenten van leisure, toerisme en hospitality opleidingen. De studenten gaan aan de slag aan een case rond de COVID-19-crisis.
26/05/20
Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...