Geplaatst op: 30-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Oad compenseert CO2 uitstoot voor alle busreizen

Oad compenseert CO2 uitstoot voor alle busreizen
Ondertekening samenwerking GreenSeat en Oad. Foto: Oad.
Arjan Koster, directeur Oad: "Reizen is fantastisch, maar heeft helaas ook een negatief effect op het klimaat. Ondanks dat reizen per touringcar al één van de minst vervuilende vormen van transport is, vinden wij het als reisorganisatie belangrijk om onze verantwoordelijkheid te nemen wanneer het gaat om duurzaam reizen.” Oad is hiermee de eerste busreisorganisatie in Nederland die al haar busreizen standaard aanbiedt met compensatie voor CO2-uitstoot. 

Hiervoor is de samenwerking aangegaan met GreenSeat, onderdeel van Climate Neutral Group. GreenSeat heeft op de compensatie van de totale uitstoot van alle busvervoer van Oad berekend. Met het bedrag dat hiermee gemoeid is, worden een drietal projecten financieel ondersteund welke huishoudens in ontwikkelingslanden toegang geven tot duurzame energie.

Marjan Verbeek, Strategic Partnership Manager GreenSeat: "Wij zijn zeer verheugd met deze stap van Oad. Zij lopen hiermee voorop in de busreissector en hopen dat meerderen zullen volgen."

Met deze stap speelt Oad in op de steeds sterker worden wens vanuit haar klanten om een steentje bij te dragen aan een beter klimaat. Uiteraard is CO2-uitstoot reduceren het einddoel maar compenseren van de CO2-uitstoot is de eerste stap om bij te dragen aan een beter klimaat. Men zal blijven reizen en in afwachting van de duurzame ontwikkelingen vanuit de mobiliteitsbranche wil Oad als touroperator vooruitstrevend zijn met deze stap. Zo tekende Oad tevens het International Tourism Plastic Pledge, waarmee zij verklaren zich in te zetten voor het verminderen van plasticvervuiling op vakantiebestemmingen.
Trefwoorden: bus, CO2, compensatie, reizen

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/08/20
Geralt Ploegstra wil aandacht voor natuur met grooste speurtocht ter wereld
De coronacrisis maakt ook creatief. Geralt Ploegstra wil in deze tijd met social distanding de grootste speurtocht ter wereld organiseren. Hij wil daarmee aandacht vragen voor de mooie maar kwetsbare natuur. Dan moet hij wel het oude record van 14.580 mensen verbreken
09/08/20
Miljoen fietsers voor Fietsen door het Water
De Belgische fietsattractie ‘Fietsen door het Water’ heeft in vier jaar tijd een miljoen fietsers getrokken. Met fietsattracties zoals ‘Fietsen door het Water’ en ‘Fietsen door de Bomen’ wil Belgisch Limburg zich als fietsprovincie op de kaart zetten.
09/08/20
Belgen boekten in juli 50% meer binnenlandse vakanties
De campagne van Vlaanderen Vakantieland om vooral in eigen land op vakantie te gaan heeft bij onze zuiderburen prima gewerkt. In juli boekten Belgen boekten maar liefst 50% meer overnachtingen in eigen land dan in juli vorig jaar.
07/08/20
Transavia voorkomt verdere dip in Eindhoven Airport
Het aantal vluchten van en naar Eindhoven Airport tussen 18 juni en 31 juli daalde ten opzichte van ...
07/08/20
Japan kiest ander pr-bureau
Japan National Tourism Organization (JNTO), het officiële marketing en toerisme bureau voor Japan h...
07/08/20
Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten
Gisteravond bij de persconferentie van premier Rutter en minister van gezondheid De Jonge was vooral...
06/08/20
Stranden raken vol - té vol?
Midden in de zomervakantie en een aantal dagen tropische temperaturen, dat is een recept voor volle ...
06/08/20
Exclusief voor leden
Grotere bungalows bij Landal Heideheuvel versneld gebouwd
Corona is van invloed op de versnelde bouw van deze bungalows.