Geplaatst op: 30-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Oad compenseert CO2 uitstoot voor alle busreizen

Oad compenseert CO2 uitstoot voor alle busreizen
Ondertekening samenwerking GreenSeat en Oad. Foto: Oad.
Arjan Koster, directeur Oad: "Reizen is fantastisch, maar heeft helaas ook een negatief effect op het klimaat. Ondanks dat reizen per touringcar al één van de minst vervuilende vormen van transport is, vinden wij het als reisorganisatie belangrijk om onze verantwoordelijkheid te nemen wanneer het gaat om duurzaam reizen.” Oad is hiermee de eerste busreisorganisatie in Nederland die al haar busreizen standaard aanbiedt met compensatie voor CO2-uitstoot. 

Hiervoor is de samenwerking aangegaan met GreenSeat, onderdeel van Climate Neutral Group. GreenSeat heeft op de compensatie van de totale uitstoot van alle busvervoer van Oad berekend. Met het bedrag dat hiermee gemoeid is, worden een drietal projecten financieel ondersteund welke huishoudens in ontwikkelingslanden toegang geven tot duurzame energie.

Marjan Verbeek, Strategic Partnership Manager GreenSeat: "Wij zijn zeer verheugd met deze stap van Oad. Zij lopen hiermee voorop in de busreissector en hopen dat meerderen zullen volgen."

Met deze stap speelt Oad in op de steeds sterker worden wens vanuit haar klanten om een steentje bij te dragen aan een beter klimaat. Uiteraard is CO2-uitstoot reduceren het einddoel maar compenseren van de CO2-uitstoot is de eerste stap om bij te dragen aan een beter klimaat. Men zal blijven reizen en in afwachting van de duurzame ontwikkelingen vanuit de mobiliteitsbranche wil Oad als touroperator vooruitstrevend zijn met deze stap. Zo tekende Oad tevens het International Tourism Plastic Pledge, waarmee zij verklaren zich in te zetten voor het verminderen van plasticvervuiling op vakantiebestemmingen.
Trefwoorden: bus, CO2, compensatie, reizen

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/07/20
Talkshow naar wijnlounge van Fletcher
Vanaf zondag 19 juli 2020 is de nieuwe zakelijke talkshow Ondernemerslounge te zien op RTL7 en dat g...
09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...