Geplaatst op: 30-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners

Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners

Wilbert Lek wordt vanaf 1 november de nieuwe algemeen directeur van Rotterdam Partners. Lek was sinds september 2018 al werkzaam als manager International Trade & Investment bij Rotterdam Partners.


Wilbert Lek (49) beschikt over ruime (internationale) ervaring op het gebied van marketing en sales. Zo stond hij aan de basis van het in 2017 van start gegane NL International Business (opgezet vanuit VNO-NCW en MKB Nederland), als onderdeel van de initiatieven om de publiek-private samenwerking op het gebied van internationale handelsbevordering te versterken. Daarvoor was hij meerdere jaren werkzaam in China en Thailand. In China was hij General Manager van Bank of Beijing. Lek begon zijn carrière bij ING en was onder andere Head of Marketing (SME en Business Banking) bij ING Nederland. Hij studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.


Jacob van der Goot, voorzitter van de Raad van Toezicht: "Wij zijn verheugd Wilbert Lek te kunnen benoemen als algemeen directeur van Rotterdam Partners. Het afgelopen jaar heeft Wilbert zich al een echte ‘Partner’ getoond als manager International Trade & Investment - hij kan ‘in de looppas’ beginnen. Rotterdam Partners kan een onrustige periode afsluiten - die de organisatie overigens glansrijk heeft doorstaan, onder andere met het helpen binnenhalen van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam.

Lek volgt Jeroen Kuyper op die in mei afscheid nam als directeur. De afgelopen maanden was Lek samen met Renske Satijn als interim directeur al verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Rotterdam Partners.

Link: https://rotterdampartners.nl/
Trefwoorden: Nieuwe algemeen directeur, Rotterdam

||| Blogs |||

29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
25/06/20
Bucket Bar en VVV ineen
Crisistijden maakt creatief en zorgt voor onverwachte samenwerkingen. Wat doen ze in Kampen?
25/06/20
Duitse gemeente Selfkant sluit aan bij Visit Zuid-Limburg
Best wel bijzonder. Een Duitse gemeente die aansluit bij een Nederlandse DMO. In Zuid-Limburg is dat nu werkelijkheid.
22/06/20
Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen.
19/06/20
Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio.