Geplaatst op: 22-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Op 31 oktober wordt de intentieverklaring tussen VVV Nederland en LOTM ondertekend in Rotterdam.
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen Kennisnetwerk Destinatie Nederland van VVV Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie.

Het Landelijk Overleg Tourism Management waar aan zes hogescholen zijn verbonden die onderwijs aanbieden voor toerisme en leisure, organiseren samen met Pleisureworld NRIT het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd. Kennisnetwerk Destinatie Nederland is het kennisnetwerk van VVV Nederland, bestaande uit zeventig destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland. Beide partijen zien een grote meerwaarde door kennis en netwerk te bundelen.

Onderwijs verbinden aan werkveld 

Carmencita Boekhoudt, Voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland, Kennisnetwerk Destinatie Nederland ondertekenen de intentieverklaring.

Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland: "We zoeken graag de samenwerking op met deze zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management. Onder meer met Inholland Rotterdam hebben we al een lange relatie voor het delen van ervaringen en projecten in destinatieontwikkeling. De creatieve en mooie ideeën en projecten van studenten en onderwijsbegeleiding zijn meer dan welkom. Zo houden we elkaar scherp op destinatiemanagement.”

Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner TRENDCONGRES

In de voorbereiding van het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd is Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner geworden van dit jaarlijks succesvolle congres.

Wendy Sieger-Kintzen, Business Development Manager VVV: "Het TRENDCONGRES biedt ieder jaar  inspiratie voor beleidsmakers, dmo’s en ondernemers om aan de slag te gaan met de jongste trends. Toerisme groeit jaar op jaar. Daarbij volgen de trends elkaar snel op. Het is aan de sector om de kansen te ontdekken en die te verzilveren. Door met dit congres samen te werken, bundelen we de krachten om de trends en kansen te zien en te realiseren. Door deze samenwerking wordt het Kennisnetwerk Destinatie Nederland verder versterkt.”

Het programma van TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd 2019 met 24 sprekers, Urban Safari tour naar voorbeeldprojecten en de zij-programmering van Marketing D-Day is te vinden op www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: VVV, onderwijs, partner, congres, netwerk, destinatie

||| Blogs |||

22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/11/19
Exclusief voor leden
Advies: Zorg beter voor het landschap
Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) uit haar zorgen over het Nederlandse landschap. De kwaliteit v...
11/11/19
Exclusief voor leden
e-scooter en -snorfiets maken inhaalslag
De e-bike mag dan mateloos populair zijn, ook de elektrische scooter en snorfiets winnen snel terrei...
11/11/19
Herontwikkeling oudste deel Eindhoven afgerond
De herontwikkeling van De Paterskerk, het voormalige Augustinianum en de Studentenkapel in het hart ...
08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
08/11/19
Exclusief voor leden
Stadspark Koekamp wordt poort tot NP Hollandse Duinen
Het stadspark Koekamp met de hertenweide blijft behouden en krijgt er nog eens extra 3.000 vierkante...
07/11/19
20 musea ontvangen in totaal 3 miljoen euro van Mondriaan Fonds
Twintig publieke kunstmusea kunnen de komende periode kunst aankopen mede dankzij het Mondriaan Fond...
07/11/19
IKL naar leisure locatie Brightlands
Op woensdag 6 november vond de officiële opening plaats van de nieuwe locatie van de Limburgse stic...
07/11/19
Consumentenprijzen hoger door vliegtickets
Consumentengoederen en -diensten waren in oktober 2,7 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk