Geplaatst op: 17-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Fletcher Hotels zet de teller op 100

Honderdste Fletcher hotel in Nederland is een feit!

Fletcher Hotels zet de teller op 100

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor Fletcher Hotels is dit een absoluut record jaar, en de groei zet zich de komende jaren onverminderd voort.


Dat de groei er bij Fletcher Hotels goed in zit, dat was inmiddels wel duidelijk. Het afgelopen boekjaar is de hotelketen gegroeid van 87 unieke hotels naar 99 hotels, een groei van 14%. In het eerste kwartaal van 2019 nam Fletcher Hotels onder andere hotels over van de ketens: Bilderberg Hotels, Golden Tulip en City Resort Hotels, welke inmiddels succesvol draaien onder de Fletcher vlag. Met deze overnames is het aantal hotelkamers alleen al dit boekjaar, van 5000 naar ruim 6000 is gegaan, een groei van 20%. Naast het aantal hotels groeit ook het aantal restaurants in een vloeiende stijgende lijn. Zo zijn er recentelijk nog twee nieuwe Bar Bistro DuCo restaurants geopend in Leeuwarden en Oss en worden er nog een aantal nieuwe restaurants verwacht in 2020.


Een volledig nieuwe nummer 100

Begin dit jaar kondigde Fletcher Hotels de zoektocht naar het honderdste hotel aan. "Op onze oproep richting alle hoteliers in Nederland zijn veel reacties binnengekomen, meer dan we hadden verwacht. Dat betekent dat Fletcher Hotels als een goede en interessante speler wordt gezien in de branche. Met meerdere partijen die zich hebben gemeld na de oproep, zijn we interessante gesprekken aangegaan.” vertelt Rob Hermans – CEO Fletcher Hotels 


"Naast 99 hotels operationeel kunnen we inmiddels laten weten dat, met de start van de bouw in Burgh-Haamstede, de teller officieel op 100 kan worden gezet. We verwachten het hotel al in het 2e kwartaal van 2020 te kunnen openen. Het nieuwe strandhotel op een prachtige locatie in Zeeland, zal beschikken over 70 luxe hotelkamers die van alle gemakken zijn voorzien. Er wordt gebouwd aan een luxueuze BLUE wellnesscenter inclusief fitness faciliteiten, en er zal een nieuw restaurant Bar Bistro DuCo geopend worden met een royaal terras.”


100 hotels voor 25,- per persoon incl. ontbijt!

Het honderdste hotel geeft alle reden tot een feestje, waar Fletcher Hotels niet mee zal wachten tot de officiële opening van het nieuwe hotel. Omdat Fletcher Hotels deze mijlpaal heeft bereikt, wordt er een actie uitgezet. In samenwerking met Radio 538 is Fletcher Hotels vanaf maandag 28 oktober a.s. een week lang te horen, inclusief een door Fletcher beschikbaar gesteld prijzenpakket in de ochtendshow van Frank Dane. 

Voor iedereen die zelf wil ervaren hoe het is om in een Fletcher hotel te verblijven kan er gebruik gemaakt worden van de 25 euro actie, waarbij je voor slechts 25 euro per persoon overnacht inclusief uitgebreid ontbijtbuffet, in een Fletcher hotel naar keuze.

Trefwoorden: Hotelketen, nieuw hotel, 100ste hotel

||| Blogs |||

13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
11/05/20
Toeristische basisstructuur redden met private investeerders
RBT Rivierenland heeft een bijzonder plan ontwikkeld om de toeristische basisinfrastructuur te redden. Geen overheid die moet inspringen maar particuliere investeerders die worden gevraagd bij te springen.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
08/05/20
48% geeft vakantiegeld toch uit als je mag reizen
Een mooi signaal voor de reisbranche. Nederlanders hebben best zin in een reis. Ondanks de onzekere ...
07/05/20
Perspectief voor ondernemers
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen heeft vier scenario’s voor de toeristisch-recreatieve sector ontwikkeld. Volgens directeur Herre Dijkema moeten die scenario’s ondernemers perspectief op de toekomst bieden.