Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit

Naar kwaliteit? Zo doe je dat

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde portemonnee met vaak een voorkeur voor een cultureel mooie beleving, dat werd er mee bedoeld. Ook werd onderuit gehaald dat de grootverdieners lokaal veel besteden tijdens de trip. Hoe ga je wel om met de switch naar kwaliteit? Frank Spooren, directeur VVV Texel, heeft daar veel ervaring in en die presenteert hij tijdens Vakdag Zet je regio op de kaart.

Dat is net waar deze Vakdag goed in is; de debatten die spelen in de sector vertalen naar kansen en oplossingen. Kom daarom naar Vakdag Zet je regio op de kaart.

Kwaliteit? Verander je vertrekpunt

Frank Spooren over zijn presentatie bij Zet je regio op de kaart: "Wanneer je als destinatie je wilt richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit dan is het belangrijk dat je als vertrekpunt onderzoek doet waar je als bestemming staat en wilt staan, vanuit gastperspectief maar ook de achterban. Met dit fundament kun je vervolgens lokale ondernemers stimuleren om aan kwaliteitsverbetering te doen, de kwaliteit van de omgeving versterken en de juiste boodschap uitdragen om de beoogde doelgroep aan te trekken. De samenhang van het geheel maakt het verschil.” Voor de hand liggend, of toch niet? Kom, denk en discussieer mee. Een inspirerend verhaal vanaf Texel.


Praktische info

Vakdag Zet je regio op de kaart
5 november 2019
Inspirerende locatie: Gasterij De Schildhoeve bij Hoogeveen
Tickets: Let ook op de voordelige (28% korting!) Duo Ticket

Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme, eiland

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname