Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit

Naar kwaliteit? Zo doe je dat

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde portemonnee met vaak een voorkeur voor een cultureel mooie beleving, dat werd er mee bedoeld. Ook werd onderuit gehaald dat de grootverdieners lokaal veel besteden tijdens de trip. Hoe ga je wel om met de switch naar kwaliteit? Frank Spooren, directeur VVV Texel, heeft daar veel ervaring in en die presenteert hij tijdens Vakdag Zet je regio op de kaart.

Dat is net waar deze Vakdag goed in is; de debatten die spelen in de sector vertalen naar kansen en oplossingen. Kom daarom naar Vakdag Zet je regio op de kaart.

Kwaliteit? Verander je vertrekpunt

Frank Spooren over zijn presentatie bij Zet je regio op de kaart: "Wanneer je als destinatie je wilt richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit dan is het belangrijk dat je als vertrekpunt onderzoek doet waar je als bestemming staat en wilt staan, vanuit gastperspectief maar ook de achterban. Met dit fundament kun je vervolgens lokale ondernemers stimuleren om aan kwaliteitsverbetering te doen, de kwaliteit van de omgeving versterken en de juiste boodschap uitdragen om de beoogde doelgroep aan te trekken. De samenhang van het geheel maakt het verschil.” Voor de hand liggend, of toch niet? Kom, denk en discussieer mee. Een inspirerend verhaal vanaf Texel.


Praktische info

Vakdag Zet je regio op de kaart
5 november 2019
Inspirerende locatie: Gasterij De Schildhoeve bij Hoogeveen
Tickets: Let ook op de voordelige (28% korting!) Duo Ticket

Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme, eiland

||| Blogs |||

03/12/19
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
03/12/19 · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Weet u nog mijn vorige column met daarin een vurig pleidooi dat het tijd wordt voor een minister van...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/12/19
Meldpuntroutes.nl: één plek voor fiets- en wandelmeldingen
Met vele duizenden kilometers bewegwijzerde fiets- en wandelroute is het aanbod voor recreanten in N...
06/12/19
Exclusief voor leden
Tulp Festival 2020 weer groter met 7 extra locaties
Tulp Festival Amsterdam zet de hoofdstad gedurende de hele maand april 2020 in bloei. Voor het zesde...
06/12/19
Festivals weren zal drugsoverlast niet beperken
In reactie op het intrekken van de vergunning van het Hardshock Festival in Hellendoorn, stelt de Ve...
06/12/19
Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google
De afgelopen weken heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland zich ingespannen om v...
06/12/19
Stikstofcrisis zorgt voor natuurevenement #mijnnatuurblijft op 8 december
Natuurorganisaties willen in de stikstofcrisis de natuur een stem geven. Door de opkomt van de hasht...
05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
05/12/19
Rijk en provincies eens over stikstofmaatregelen
Komen bouwprojecten in de vrijetijdseconomie weer volop in gang? Daar lijkt het wel op. Let als bedr...
05/12/19
Vacansoleil verkoopt campings, focus op touroperating
Vacansoleil gaat zich volledig concentreren op haar touroperatingactiviteiten in kampeervakanties en verkoopt haar vijf eigen campings.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk