Geplaatst op: 08-10-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang

's Werelds oudste luchtvaartmaatschappij was een pionier in 1919 en is dat vandaag de dag nog steeds

KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang

Vandaag bestaat KLM precies 100 jaar. Het is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die sinds de oprichting nog steeds onder dezelfde naam vliegt. Het bedrijf kijkt in haar nieuwe merkfilm terug op een indrukwekkende geschiedenis en toont hierin vooral de vooruitgang door de verschillende decennia heen. Het onderstreept de evolutie van de luchtvaart en dat van de maatschappij in z’n geheel. Vanaf de eerste commerciële vlucht op 17 mei 1920 tot op heden heeft het bedrijf altijd één doel voor ogen gehouden: vooruitgang. 


Door de jaren heen heeft het blauwe KLM-bloed meerdere generaties verwonderd met de magie van vliegen. De nieuwe film vertelt het verhaal van drie generaties uit dezelfde familie die bij de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij hebben gewerkt om voor reizigers te zorgen en ze te bedienen, vanaf de beginjaren tot heden. De eerste twee vrouwen, moeder en dochter, raken geïnspireerd om te vliegen en worden beiden stewardess, opgevolgd door kleindochter van de eerste generatie, die de cockpit instapt en opstijgt als de piloot van KLM’s meest recente vliegtuig, de Boeing 787-10 Dreamliner.


Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience bij KLM:

Vandaag vieren wij KLM’s 100ste verjaardag, een mooi moment om het te hebben over waar wij écht voor staan. Wij geloven in mensen samenbrengen. Het zorgen voor onze passagiers. Daarnaast staan wij ook voor continue vooruitgang. Vooruitgang in luchtvaart, natuurlijk, maar ook vooruitgang in bredere zin. En, we vergeten nooit de magie van vliegen. Het magische gevoel dat wij doorgeven op vele generaties klanten, fans en werknemers.”

De historie nagebootst

De film neemt je mee door KLM’s evolutie vanaf 1919 tot heden, inclusief beelden van klassieke vliegtuigen zoals de Fokker FII uit 1934, de Douglas DC-4 uit 1949, de Boeing 747 uit 1975 en eindigt met de gloednieuwe Boeing 787-10 Dreamliner. Allemaal tot leven gebracht met de originele uniforms, rekwisieten en andere details uit die periode.

Om alles zo precies mogelijk na te bootsten is gebruik gemaakt van sommige originele vliegtuigen, werden sets opgebouwd zoals het er vroeger daadwerkelijk uitzag en zijn archiefbeelden met speciale filmtechnieken toegevoegd. De film is bedacht en gemaakt door KLM’s vaste creatieve partner, DDB Unlimited. Het team van DDB Unlimited heeft samengewerkt met topregisseur Ismael ten Heuvel en historici op KLM’s Heritage Centre om alles tot in detail historisch nauwkeurig na te bootsen.


Fly Responsibly

Hoewel er 100 jaar aan verhalen te vertellen zijn, kijkt KLM ook graag vooruit naar de toekomst. Eerder dit jaar lanceerde de maatschappij een wereldwijd actieplan voor duurzaam reizen, onder de naam "Fly Responsibly”. KLM heeft het voortouw genomen en vraagt de gehele luchtvaart industrie om samen, als één geheel, krachten te bundelen om een duurzamere toekomst te creëren

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wkkp2nPZpv8&feature=youtu.be
Trefwoorden: KLM, 100 jaar, jubileum KLM, film geschiedenis KLM

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...
03/08/20
Horecava op de agenda
RAI heeft de Horecava voor 2021 op de agenda gezet. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn.
03/08/20
A380 weer dagelijks op Schiphol
Emirates vliegt sinds afgelopen zaterdag weer elke dag met haar A380 van Dubai naar Amsterdam. ’s ...
02/08/20
Groene Koepel maakt gratis eenpans kookboekjes
Koken op de camping Veel kampeerders op natuurkampeerterreinen en trekkershutten hebben vaak maar één gaspitje tot hun beschikking. Daarop een volledige maaltijd koken vraagt om wat creativiteit.
02/08/20
Forse toename van jonge caravan- en camperbezitters in coronatijd
Sinds de coronauitbraak hebben steeds meer jonge mensen een caravan of camper gekocht. Dat blijk uit cijfers van BOVAG en RDC. Vooral campers zijn populair.
02/08/20
Boijmans en Ahoy maken drive-thru museum
Combineer een vanwege verbouwing gesloten museum en leegstaande tentoonstellingshallen en je hebt een drive-thu museum. In Rotterdam hebben museum Boijmans van Beuningen en Ahoy dat gerealiseerd.
02/08/20
Rake klappen voor KLM
KLM heeft het eerste halfjaar van 2020 een operationeel verlies geleden van 768 miljoen euro. De omzet werd bijna gehalveerd naar 2,8 miljard euro. KLM verwacht dat herstel van de vraag nog jaren gaat duren. Als gevolg daarvan moet KLM ondanks de steunmaatregelen het personeelsbestand met 4.000 tot 5.000 arbeidsplaatsen (fte) inkrimpen.
31/07/20
Luchtvaart in juni: minder dan een tiende van het aantal passagiers
In juni 2020 reisden ruim een half miljoen reizigers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dit is 93 procent minder dan de 7,5 miljoen passagiers in juni 2019.