Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-10-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Donderdag 31 oktober, Inholland Rotterdam 

TRENDCONGRES 
toerisme en vrije tijd 2019

SAMEN BOUWEN AAN ALLIANTIES VOOR BEWUSTE BESTEMMINGEN


We tellen af naar 31 oktober 2019, naar de 7e editie van het TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd. Een congres met een zeer actueel thema: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen. 


Op het TRENDCONGRES gaan we in vier keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe perspectief voor toerisme. Een kennis-, inspiratie- en netwerkdag in bruisend Rotterdam met meer dan voldoende bouwstenen voor een toekomstbestendige strategie voor jouw organisatie. 


Kortom: een dag die je niet mag missen! Schrijf dus nu in want de zalen lopen snel vol. Kom je met een collega? Neem dan een voordelig combiticket!


Uitgelichte keynotes


Jeremy Smith - schrijver, consultant en veel gevraagde keynote

"Toerisme en de wereld die we bezoeken staan voor grote uitdagingen. Nu is het de tijd om onze sector opnieuw te bedenken. Ik laat je uit de hele wereld inspirerende voorbeelden zien van de beste innovaties die ons beter bij elkaar brengen en destinaties versterken.”


Renske Satijn - Rotterdam Partners

"Voor de nieuwe toeristische visie van Rotterdam hebben we zeven internationale toeristische experts uitgenodigd voor een driedaags werkbezoek. Wat dat heeft opgeleverd  en hoe dat is vertaald in een nieuwe toeristische visie voor Rotterdam laat ik je zien op het TRENDCONGRES.”


Christiaan Cooiman - Heijmans Vastgoed

"Ik vertel graag hoe projectontwikkeling, leisure en industrieel erfgoed hand in hand gaan in Katendrecht. Een gebied dat nu bruist van de activiteiten met als middelpunt de Fenix Food Factory. Een bijzondere foodhal die als een magneet werkt op initiatieven die Katendrecht de hottest new place in town maakt.”


Uitgelichte breakout sessies


Stefan Hartman - European Tourism Futures Institute

"Een bewuste bestemming is in mijn optiek een doordachte bestemming. Er is een verhaal, visie, strategie, data en kennis. Een bewuste bestemming is proactief, er is leiderschap, initiatief, innovatie en organiserend vermogen. Ik deel graag ons framework voor het ontwikkelen van bewuste bestemmingen met je.”


Swen Waterreus - Inholland

"Ik laat je kennismaken met Fairbnb, een nieuw accommodatie-platform dat echt deelt en midden in de gemeenschap staat. Een platform dat tegelijkertijd sociale uitsluiting in de stad te lijf gaat en daarmee meerdere beleidsdoelen onder samenbrengt.”


Bas Jansen - Saxion

"Organisaties maken in het aankomende decennium de transitie van minder slecht, naar ECHT GOED. Maar hoe organiseer je deze positieve verandering in alle facetten van de bedrijfsvoering van duurzaam/maatschappelijk verantwoord naar betekenisvol? In deze interactieve workshop deel ik met veel plezier de kennis vanuit Saxion op het gebied van betekenisvol ondernemen in toerisme.”


Nieuwsgierig naar de invulling van het complete programma?
Kijk dan op de congreswebsite

Trefwoorden: trends, toerisme, stedelijk toerisme, congressen, kennis, vakdagen, Rotterdam, onderwijs, opleidingen, beleid, strategie

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.