Geplaatst op: 04-10-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Donderdag 31 oktober, Inholland Rotterdam 

TRENDCONGRES 
toerisme en vrije tijd 2019

SAMEN BOUWEN AAN ALLIANTIES VOOR BEWUSTE BESTEMMINGEN


We tellen af naar 31 oktober 2019, naar de 7e editie van het TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd. Een congres met een zeer actueel thema: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen. 


Op het TRENDCONGRES gaan we in vier keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe perspectief voor toerisme. Een kennis-, inspiratie- en netwerkdag in bruisend Rotterdam met meer dan voldoende bouwstenen voor een toekomstbestendige strategie voor jouw organisatie. 


Kortom: een dag die je niet mag missen! Schrijf dus nu in want de zalen lopen snel vol. Kom je met een collega? Neem dan een voordelig combiticket!


Uitgelichte keynotes


Jeremy Smith - schrijver, consultant en veel gevraagde keynote

"Toerisme en de wereld die we bezoeken staan voor grote uitdagingen. Nu is het de tijd om onze sector opnieuw te bedenken. Ik laat je uit de hele wereld inspirerende voorbeelden zien van de beste innovaties die ons beter bij elkaar brengen en destinaties versterken.”


Renske Satijn - Rotterdam Partners

"Voor de nieuwe toeristische visie van Rotterdam hebben we zeven internationale toeristische experts uitgenodigd voor een driedaags werkbezoek. Wat dat heeft opgeleverd  en hoe dat is vertaald in een nieuwe toeristische visie voor Rotterdam laat ik je zien op het TRENDCONGRES.”


Christiaan Cooiman - Heijmans Vastgoed

"Ik vertel graag hoe projectontwikkeling, leisure en industrieel erfgoed hand in hand gaan in Katendrecht. Een gebied dat nu bruist van de activiteiten met als middelpunt de Fenix Food Factory. Een bijzondere foodhal die als een magneet werkt op initiatieven die Katendrecht de hottest new place in town maakt.”


Uitgelichte breakout sessies


Stefan Hartman - European Tourism Futures Institute

"Een bewuste bestemming is in mijn optiek een doordachte bestemming. Er is een verhaal, visie, strategie, data en kennis. Een bewuste bestemming is proactief, er is leiderschap, initiatief, innovatie en organiserend vermogen. Ik deel graag ons framework voor het ontwikkelen van bewuste bestemmingen met je.”


Swen Waterreus - Inholland

"Ik laat je kennismaken met Fairbnb, een nieuw accommodatie-platform dat echt deelt en midden in de gemeenschap staat. Een platform dat tegelijkertijd sociale uitsluiting in de stad te lijf gaat en daarmee meerdere beleidsdoelen onder samenbrengt.”


Bas Jansen - Saxion

"Organisaties maken in het aankomende decennium de transitie van minder slecht, naar ECHT GOED. Maar hoe organiseer je deze positieve verandering in alle facetten van de bedrijfsvoering van duurzaam/maatschappelijk verantwoord naar betekenisvol? In deze interactieve workshop deel ik met veel plezier de kennis vanuit Saxion op het gebied van betekenisvol ondernemen in toerisme.”


Nieuwsgierig naar de invulling van het complete programma?
Kijk dan op de congreswebsite

Trefwoorden: trends, toerisme, stedelijk toerisme, congressen, kennis, vakdagen, Rotterdam, onderwijs, opleidingen, beleid, strategie

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/08/20
Stranden raken vol - té vol?
Midden in de zomervakantie en een aantal dagen tropische temperaturen, dat is een recept voor volle ...
06/08/20
Exclusief voor leden
Grotere bungalows bij Landal Heideheuvel versneld gebouwd
Corona is van invloed op de versnelde bouw van deze bungalows.
06/08/20
Plan voor teststraat corona in Schiphol
Donderdag 7 augustus houden premier Rutte en minister van gezondheidszaken De Jonge een persconferen...
06/08/20
Aantal vakantieplannen voor 2020 neemt verder af
In de voor Nederland belangrijke kernmarkten, neemt het aantal vakantieplannen af. Op dit moment wil minder dan 60 procent dit jaar op vakantie. Zij die wel boeken doen dat vaak last-minute. Een kwart van de mensen met vakantieplannen heeft nog steeds niet geboekt.
05/08/20
Drenkeling gevonden bij De Schatberg
In de zwemvijver bij Landal GreenParks De Schatberg is het lichaam gevonden van een drenkeling. Het ...
05/08/20
Stelling van Amsterdam maakt zich klaar voor Fort & Vrij
Van zaterdag 5 t/m zondag 13 september is Fort & Vrij!, met op 12 en 13 september ook het Open Monumenten Weekend. Het thema van Fort & Vrij! is dit jaar ‘Voel je vrij’.
05/08/20
Exclusief voor leden
Start campagne veilig 1,5 meter op de Heuvelrug
Met de overhandiging van de eerste folder aan directeur Piers de Jong van Bungalowpark ’t Eekhoornnest gaf de Soester wethouder Liesa van Aalst vanmorgen het startsein voor de Utrechtse campagne ‘1,5 meter #opdeheuvelrug’.
05/08/20
ANVR blij met uitbreiding SGR-garantie op reisvouchers
De garantie voor de SGR-vouchers wordt uitgebreid. Gisteren was ophef ontstaan omdat die vouchers alleen door SGR gedekt zijn als de boekingsdatum op of voor 16 maart lag. Dat criterium heeft SGR nu laten vallen. Daarnaast is de regeling met vier maanden verlengd tot 1 januari 2021.