Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-09-2019

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

TRENDCONGRES 2019 & VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

Onze branche ligt met discussies rond overtourism en leefbaarheid behoorlijk onder het vergrootglas. Een discussie waarin vaak voorbij wordt gegaan aan de kansen die toerisme biedt, zeker voor steden en regio’s die met toerisme de leefbaarheid en regionale economie juist willen versterken. Het maken van de juiste strategische keuzes is voor zowel gebieden met overtourism als undertourism de komende periode essentieel. 


Daarom organiseert PleisureWorld NRIT dit najaar twee bijeenkomsten met meer dan voldoende bouwstenen en inspiratie voor een nieuwe strategie voor de toekomst.


TRENDCONGRES: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen

Op het TRENDCONGRES bouwen we verder op het advies van de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur die in ‘Waardevol toerisme, onze leefomgeving verdient het’ een scherpe analyse neerzet en een perspectief voor de branche schetst. Essentieel is dat we toerisme moeten blijven ontwikkelen en tegelijkertijd een mooie balans creëren voor bewoners, bedrijven en bezoekers.


Op het TRENDCONGRES gaan we in drie keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe toekomst voor toerisme. Keynotes hebben we van schrijver en duurzaam toerisme consultant Jeremey Smith die een presentatie geeft met als titel ‘Transforming Tourism for Resilience and Regeneration’, Renske Satijn van Rotterdam Partners die de nieuwe toeristische strategie van Rotterdam toelicht en Christiaan Cooiman van Heijmans Vastgoed die vertelt hoe op Katendrecht vastgoedontwikkeling en leisure hand in hand zijn gegaan.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het congreswebsite.


VAKDAG: Inspiratie en handvatten voor de next step in destinatie-ontwikkeling

Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART staan destinatiemarketing en -ontwikkeling centraal. Waar enkele toeristische hotspots te maken hebben met leefbaarheidsvraagstukken, vragen veel meer gemeenten en regio’s zich af hoe ze juist met toerisme de leefbaarheid kunnen vergroten.


Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART krijg je drie bijzondere keynotes. Douwe Wielenga van de Raad voor leefomgeving en infrastructuur gaat in op de perspectiefwisseling die nodig is voor een waardevol toerisme. Eduard Pieter Oud van Respons Evenementen - Toerisme -Citymarketing vertelt wat je moet doen om een plek op de internationale toeristische kaart te veroveren. Moniek Hover van Breda University neemt je mee in de wereld van storytelling en laat zien hoe je informatieve verhalen kunt omzetten in belevingsgerichte verhalen en toeristische producten.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het vakdagwebsite.


Volop inspiratie

Op beide dagen natuurlijk nog veel meer inspiratie in de ruim 20 breakout sessies waar je zelf de sessies mag kiezen die het beste bij je passen. Op het TRENDCONGRES gaan we op Urban Safari in Katendrecht om de leisure-ontwikkeling daar zelf te ervaren. Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART hebben we een mooie inspiratietuin gecreëerd waar je kennis kunt maken met innovatieve producten en diensten.


Voordelig combiticket

Een ticket voor elke dag kost slechts € 195,-. Wil je beide dagen bezoeken, dan kun je een voordelig combiticket (€ 350,-) boeken, stuur daarvoor een mail naar info@nrit.nl.


We zien je graag op donderdag 31 oktober op het TRENDCONGRES in Rotterdam en op 5 november op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART op dinsdag 5 november in Hoogeveen.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
    ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
    Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
    13/08/25
    IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
    Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...