Geplaatst op: 27-09-2019

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

TRENDCONGRES 2019 & VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

Onze branche ligt met discussies rond overtourism en leefbaarheid behoorlijk onder het vergrootglas. Een discussie waarin vaak voorbij wordt gegaan aan de kansen die toerisme biedt, zeker voor steden en regio’s die met toerisme de leefbaarheid en regionale economie juist willen versterken. Het maken van de juiste strategische keuzes is voor zowel gebieden met overtourism als undertourism de komende periode essentieel. 


Daarom organiseert PleisureWorld NRIT dit najaar twee bijeenkomsten met meer dan voldoende bouwstenen en inspiratie voor een nieuwe strategie voor de toekomst.


TRENDCONGRES: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen

Op het TRENDCONGRES bouwen we verder op het advies van de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur die in ‘Waardevol toerisme, onze leefomgeving verdient het’ een scherpe analyse neerzet en een perspectief voor de branche schetst. Essentieel is dat we toerisme moeten blijven ontwikkelen en tegelijkertijd een mooie balans creëren voor bewoners, bedrijven en bezoekers.


Op het TRENDCONGRES gaan we in drie keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe toekomst voor toerisme. Keynotes hebben we van schrijver en duurzaam toerisme consultant Jeremey Smith die een presentatie geeft met als titel ‘Transforming Tourism for Resilience and Regeneration’, Renske Satijn van Rotterdam Partners die de nieuwe toeristische strategie van Rotterdam toelicht en Christiaan Cooiman van Heijmans Vastgoed die vertelt hoe op Katendrecht vastgoedontwikkeling en leisure hand in hand zijn gegaan.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het congreswebsite.


VAKDAG: Inspiratie en handvatten voor de next step in destinatie-ontwikkeling

Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART staan destinatiemarketing en -ontwikkeling centraal. Waar enkele toeristische hotspots te maken hebben met leefbaarheidsvraagstukken, vragen veel meer gemeenten en regio’s zich af hoe ze juist met toerisme de leefbaarheid kunnen vergroten.


Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART krijg je drie bijzondere keynotes. Douwe Wielenga van de Raad voor leefomgeving en infrastructuur gaat in op de perspectiefwisseling die nodig is voor een waardevol toerisme. Eduard Pieter Oud van Respons Evenementen - Toerisme -Citymarketing vertelt wat je moet doen om een plek op de internationale toeristische kaart te veroveren. Moniek Hover van Breda University neemt je mee in de wereld van storytelling en laat zien hoe je informatieve verhalen kunt omzetten in belevingsgerichte verhalen en toeristische producten.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het vakdagwebsite.


Volop inspiratie

Op beide dagen natuurlijk nog veel meer inspiratie in de ruim 20 breakout sessies waar je zelf de sessies mag kiezen die het beste bij je passen. Op het TRENDCONGRES gaan we op Urban Safari in Katendrecht om de leisure-ontwikkeling daar zelf te ervaren. Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART hebben we een mooie inspiratietuin gecreëerd waar je kennis kunt maken met innovatieve producten en diensten.


Voordelig combiticket

Een ticket voor elke dag kost slechts € 195,-. Wil je beide dagen bezoeken, dan kun je een voordelig combiticket (€ 350,-) boeken, stuur daarvoor een mail naar info@nrit.nl.


We zien je graag op donderdag 31 oktober op het TRENDCONGRES in Rotterdam en op 5 november op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART op dinsdag 5 november in Hoogeveen.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    29/05/20
    Niet doemdenken maar doendenken
    Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
    29/05/20
    Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
    Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
    13/05/20
    Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
    Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
    09/05/20
    Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
    Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
    06/05/20
    Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
    We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    05/06/20
    Gemeenten Land van Cuijk steken 35.000 euro in herstelcampagne
    De vijf gemeenten in het Brabantse Land van Cuijk hebben besloten om uit hun samenwerkingsbudget een bedrag van 35.000 euro beschikbaar te stellen voor een toeristisch hersteloffensief.
    05/06/20
    Ons virtueel prikbord van inspiratie: Verantwoorde vakbeurzen in coronatijd
    Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
    04/06/20
    Meer tijd voor recreatievaart voor doorgang Groningse sluizen
    De recreatievaart kan een impuls krijgen door het langer bedienen van bruggen en sluizen in de provi...
    04/06/20
    Exclusief voor leden
    15 km klompenpad bij Winssen
    Winssen heeft vanaf vrijdag 12 juni een nieuw Klompenpad: het Ambts- en Rijkspad. Het Ambts- en Rijkspad is een rondwandeling van 15 kilometer en voert de recreanten door het buitengebied van Winssen via de historische dorpsboomgaard, over de dijk, door uiterwaarden, langs poelen en de voormalige grens tussen de Ambten Rijk van Nijmegen en Maas en Waal.
    04/06/20
    Breda sluit VVV-winkel
    De deuren van de Bredase VVV winkel, onderdeel van Breda Marketing, gaan definitief op slot. De winkel lijdt al geruime tijd verlies en pogingen het tij te keren hebben niet voor een ommekeer gezorgd.
    04/06/20
    Prima 2019 voor toerisme in de Achterhoek
    De Achterhoek heeft het in 2019 toeristisch gezien uitstekend gedaan. . In deze coronatijd lijkt het vreemd om terug te kijken op toeristisch 2019. Toch geeft het een goede indicatie van de toeristische slagkracht van een regio en de uitgangspositie die het inneemt voor herstel.
    04/06/20
    EuroParcs neemt DroomParken over
    Droomparken wordt overgenomen door EuroParcs. De overname moet het bedrijf meer slagkracht geven.
    04/06/20
    Geheel vernieuwd Center Parcs Zandvoor weer open
    Als laatste park opent het geheel vernieuwde Center Parcs Park Zandvoort op vrijdag 5 juni opnieuw haar deuren. Alle 428 cottages, 116 hotelkamers zijn volledig vernieuwd en ook de infrastructuur is vernieuwd.