Geplaatst op: 27-09-2019

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

TRENDCONGRES 2019 & VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

Onze branche ligt met discussies rond overtourism en leefbaarheid behoorlijk onder het vergrootglas. Een discussie waarin vaak voorbij wordt gegaan aan de kansen die toerisme biedt, zeker voor steden en regio’s die met toerisme de leefbaarheid en regionale economie juist willen versterken. Het maken van de juiste strategische keuzes is voor zowel gebieden met overtourism als undertourism de komende periode essentieel. 


Daarom organiseert PleisureWorld NRIT dit najaar twee bijeenkomsten met meer dan voldoende bouwstenen en inspiratie voor een nieuwe strategie voor de toekomst.


TRENDCONGRES: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen

Op het TRENDCONGRES bouwen we verder op het advies van de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur die in ‘Waardevol toerisme, onze leefomgeving verdient het’ een scherpe analyse neerzet en een perspectief voor de branche schetst. Essentieel is dat we toerisme moeten blijven ontwikkelen en tegelijkertijd een mooie balans creëren voor bewoners, bedrijven en bezoekers.


Op het TRENDCONGRES gaan we in drie keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe toekomst voor toerisme. Keynotes hebben we van schrijver en duurzaam toerisme consultant Jeremey Smith die een presentatie geeft met als titel ‘Transforming Tourism for Resilience and Regeneration’, Renske Satijn van Rotterdam Partners die de nieuwe toeristische strategie van Rotterdam toelicht en Christiaan Cooiman van Heijmans Vastgoed die vertelt hoe op Katendrecht vastgoedontwikkeling en leisure hand in hand zijn gegaan.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het congreswebsite.


VAKDAG: Inspiratie en handvatten voor de next step in destinatie-ontwikkeling

Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART staan destinatiemarketing en -ontwikkeling centraal. Waar enkele toeristische hotspots te maken hebben met leefbaarheidsvraagstukken, vragen veel meer gemeenten en regio’s zich af hoe ze juist met toerisme de leefbaarheid kunnen vergroten.


Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART krijg je drie bijzondere keynotes. Douwe Wielenga van de Raad voor leefomgeving en infrastructuur gaat in op de perspectiefwisseling die nodig is voor een waardevol toerisme. Eduard Pieter Oud van Respons Evenementen - Toerisme -Citymarketing vertelt wat je moet doen om een plek op de internationale toeristische kaart te veroveren. Moniek Hover van Breda University neemt je mee in de wereld van storytelling en laat zien hoe je informatieve verhalen kunt omzetten in belevingsgerichte verhalen en toeristische producten.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het vakdagwebsite.


Volop inspiratie

Op beide dagen natuurlijk nog veel meer inspiratie in de ruim 20 breakout sessies waar je zelf de sessies mag kiezen die het beste bij je passen. Op het TRENDCONGRES gaan we op Urban Safari in Katendrecht om de leisure-ontwikkeling daar zelf te ervaren. Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART hebben we een mooie inspiratietuin gecreëerd waar je kennis kunt maken met innovatieve producten en diensten.


Voordelig combiticket

Een ticket voor elke dag kost slechts € 195,-. Wil je beide dagen bezoeken, dan kun je een voordelig combiticket (€ 350,-) boeken, stuur daarvoor een mail naar info@nrit.nl.


We zien je graag op donderdag 31 oktober op het TRENDCONGRES in Rotterdam en op 5 november op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART op dinsdag 5 november in Hoogeveen.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    13/01/22
    Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
    Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
    15/12/21
    Never let a good crisis go to waste
    Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
    13/12/21
    DITCH THE PITCH
    DITCH THE PITCH
    13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
    Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
    25/11/21
    Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
    Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
    08/11/21
    Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
    Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    24/01/22
    Efteling bouwt hotel en haalt Spookslot weg
    Efteling wil graag meer verblijfsbezoekers en bouwt vlak naast de hoofdingang een nieuw hotel. Daarnaast wordt het oude spookslot weggehaald en ontstaat een themagebied. De invulling van het themagebied is nog niet bekendgemaakt.
    24/01/22
    Exclusief voor leden
    Groei winkels zakt iets tot 2,5% in 2022
    Dat is de verwachting van bank ING. Beleidsmakers en DMO's hebben te maken met de ontwikkeling van het winkelbestand in hun steden of regio's. Dit blijft achteruitgaan. ING meldt dat meerdere winkels niet meer terugkeren en dat heeft alles te maken met de groei van online verkoop. Online, daar zit de groei.
    21/01/22
    Geert Dijks: Kabinet open recreatie op land en water
    HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, doet een dringende oproep aan het kabinet: open snel de bedrijven in de watersport en recreatie.
    21/01/22
    ACM start onderzoek reisbranche naar vermelden bijkomende kosten
    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heft zijn vinger vermanend omhoog naar de reisbranche. ACM ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren voor de consument. Onderzoek naar aanbieders van accommodaties op vakantieparken wordt gestart.
    21/01/22
    Financiering winnen voor je project met Karel de Grote Prijs
    Ben je tussen 16 en 30 jaar en werk je aan een project met een Europese dimensie? Meld je aan voor de Karel de Grote-prijs en wie weet win je financiering om je project verder uit te werken.
    20/01/22
    Edwin Vlek over de horeca:
    Werkgevers en werknemers in de horeca trekken ineens eensgezind op. Hun oproep aan het Kabinet: versoepelen want de rek is tot op het breekpunt uit. Als de horeca nu niet versoepelt zorgt de uitstroom van personeel voor grote problemen.
    20/01/22
    Versnelde doorontwikkeling door Fonds Verblijfsrecreatie Zeeland
    Eind 2021 kregen Ons Buiten (Oostkapelle) en Camping Olmenveld (Serooskerke) een lening via het Fond...
    20/01/22
    ANVR dringt bij de overheid aan op logische quarantaineregels
    Na nu al twee jaar praktisch geen reizen uit te voeren naar bestemmingen buiten de EU vanwege afrade...