Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ANWB reorganiseert reisbedrijf

ANWB reorganiseert reisbedrijf
Bron: Pixabay

De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt. ANWB wil hier een efficiencyslag slaan en investeren in technologische toepassingen. Gisteren is het personeel geïnformeerd. Het is de intentie om alle 350 personeelsleden in de nieuwe organisatie te herplaatsen.


De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.

Merken verdwijnen


De ANWB heeft gisteren haar personeel geïnformeerd over een op handen zijnde samenvoeging van een deel van haar reisorganisaties. FOX Verre Reizen, Pharos Reizen, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden ondergebracht in ANWB Reizen Beheer BV. Daarbij gaat de ANWB fors investeren in de reizenpoot.


De samenvoeging voorziet in een efficiencyslag waarbij alle afdelingen binnen FOX, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden gecentraliseerd binnen één ANWB Reizen-organisatie. Het reisaanbod verandert niet, maar wordt op termijn onder ANWB-label aangeboden. De merknamen FOX en Pharos verdwijnen. Reeds geboekte reizen bij de afzonderlijke reisorganisaties en nog te boeken reizen in 2020 worden nog onder de huidige merknamen uitgevoerd. Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen blijven zelfstandig en zullen dus ook onder eigen naam actief blijven.

Inzetten op ledenvoordeel


Met de samenvoeging van de verschillende labels wil de ANWB voortborduren op het succes van ANWB Ledenreizen. Onder die naam worden sinds 2014 reizen van de verschillende eigen touroperators aangeboden met extra voordelen voor leden volgens het principe ‘hoe langer lid, hoe meer voordeel’. Door te investeren in technologische aanpassingen in de boekingssystemen, worden deze voordelen in de toekomst uitgebreid. Het bieden van gepersonaliseerd aanbod, meer keuzevrijheid en extra belevenissen zorgt voor meer relevantie voor de leden.


De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.


Bij de reisorganisaties van de ANWB werken in totaal ongeveer 350 mensen. Er wordt naar gestreefd om alle medewerkers binnen de organisatie te plaatsen. De medezeggenschap van ANWB Reizen is sinds de start van de strategievorming betrokken.

Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, touroperators

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...