Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ANWB reorganiseert reisbedrijf

ANWB reorganiseert reisbedrijf
Bron: Pixabay

De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt. ANWB wil hier een efficiencyslag slaan en investeren in technologische toepassingen. Gisteren is het personeel geïnformeerd. Het is de intentie om alle 350 personeelsleden in de nieuwe organisatie te herplaatsen.


De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.

Merken verdwijnen


De ANWB heeft gisteren haar personeel geïnformeerd over een op handen zijnde samenvoeging van een deel van haar reisorganisaties. FOX Verre Reizen, Pharos Reizen, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden ondergebracht in ANWB Reizen Beheer BV. Daarbij gaat de ANWB fors investeren in de reizenpoot.


De samenvoeging voorziet in een efficiencyslag waarbij alle afdelingen binnen FOX, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden gecentraliseerd binnen één ANWB Reizen-organisatie. Het reisaanbod verandert niet, maar wordt op termijn onder ANWB-label aangeboden. De merknamen FOX en Pharos verdwijnen. Reeds geboekte reizen bij de afzonderlijke reisorganisaties en nog te boeken reizen in 2020 worden nog onder de huidige merknamen uitgevoerd. Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen blijven zelfstandig en zullen dus ook onder eigen naam actief blijven.

Inzetten op ledenvoordeel


Met de samenvoeging van de verschillende labels wil de ANWB voortborduren op het succes van ANWB Ledenreizen. Onder die naam worden sinds 2014 reizen van de verschillende eigen touroperators aangeboden met extra voordelen voor leden volgens het principe ‘hoe langer lid, hoe meer voordeel’. Door te investeren in technologische aanpassingen in de boekingssystemen, worden deze voordelen in de toekomst uitgebreid. Het bieden van gepersonaliseerd aanbod, meer keuzevrijheid en extra belevenissen zorgt voor meer relevantie voor de leden.


De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.


Bij de reisorganisaties van de ANWB werken in totaal ongeveer 350 mensen. Er wordt naar gestreefd om alle medewerkers binnen de organisatie te plaatsen. De medezeggenschap van ANWB Reizen is sinds de start van de strategievorming betrokken.

Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, touroperators
     

||| Blogs |||

10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/10/19
Kamerleden willen meer regie op toerisme
Een groot verhaal bij de NOS vandaag is dat toerisme vanuit het Rijk te weinig aandacht krijgt.
21/10/19
Exclusief voor leden
Veel samenwerkingen bij wandelevenement Amsterdam
Zaterdag 19 oktober stonden 12.000 wandelaars aan de start van de 6e editie van de Amsterdam City Wa...
21/10/19
Iran bakermat van de beschaving wint tentoonstellingsprijs 2019
Vrijdag 18 oktober 2019 is in Kunstmuseum Den Haag de winnaar van de Museumtijdschrift Tentoonstelli...
18/10/19
Vanaf 1 april 2020 geen rookruimte meer in horeca
Vanaf 1 april 2020 zal het verbod op rookruimtes in de horeca worden gehandhaafd. Eind september 201...
18/10/19
Hoe pas je storytelling toe voor jouw regio?
Inspirerende en spannende verhalen zorgen er voor dat bezoekers naar jouw regio komen. Maar schrijve...
18/10/19
Livestream congres Festival van de toekomst
Wellicht herken je het wel. Het beeld van een festivalweide bezaaid met duizenden kapotte plastic be...
18/10/19
Exclusief voor leden
Attractie Yummy verdiept horror ervaring in Bobbejaanland
Attractiepark Bobbejaanland staat deze maand traditiegetrouw helemaal in het teken van Halloween. He...
18/10/19
Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen v...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk