Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie

De belangrijkste succesfactor voor effectieve marketing in dag- en verblijfsrecreatie is een uitgekiende marketingstrategie. Want met een goede strategie ben je een effectieve interne en externe opdrachtgever met als ultiem resultaat meer boekingen voor de juiste periode.


De bouwstenen voor die strategie bieden we je op de eerste editie van Marketing D-day. Een vakdag die we speciaal voor bedrijven in de Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie op donderdag 3 oktober organiseren bij Vakantieveilingen (Emesa) in Amsterdam. Een dag die je niet mag missen met topsprekers uit zowel de marketing als het recreatievak.

Uitgelichte sprekers


Zo hebben we met Martin van Kranenburg één van Nederlands grootste conversiespecialisten als keynote. Martin is een veel gevraagde spreker en helpt graag ondernemers en marketeers om van zoekers boekers te maken.  

Liesbeth Gouda laat je zeker een stap terug doen door eerst een strategische visie te ontwikkelen om optimaal rendement uit je keuzes te halen. Maar daar komt veel bij kijken. Overweeg je actiemarketing als strategie, dan ben je met de visie van Vakantieveilingen (Emesa) aan het juiste adres. 


Vanuit de branche komen Mariska Snoek (Vakantiepark Het Stoetenslagh), Coen Schelfhorst (GuestHouse Kaatsheuvel) en Danny Pearl (Bungalowpark Hoenderloo) openhartig over hun marketingervaring vertellen. Danny heeft intern veel veranderd, ook in marketing en sales. De aloude receptie ging eruit en werken met zelfsturende teams kwam er in. Lukt dat, intern veel aandacht voor marketing? 


Ticketsplus heeft de kennis in huis om content aan marketing te verbinden voor tickets. De vraag naar tickets groeit nog steeds.Wilbert Witkamp weet hoe je marketing verbindt aan het flexibel maken van je product en prijs. Eerder deed hij dat bij Yellow Brick en nu is hij actief in de sector leisure met Tapperuse. Wat doet flexibiliteit met het gedrag van consumenten? Wilbert laat de voorbeelden én de cijfers zien.

Meer informatie en tickets


De kennis en praktijkervaring van deze topsprekers wil je niet missen: Boek daarom nu je ticket op de congreswebsite MarketingDDay.nl.

Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...