Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie

De belangrijkste succesfactor voor effectieve marketing in dag- en verblijfsrecreatie is een uitgekiende marketingstrategie. Want met een goede strategie ben je een effectieve interne en externe opdrachtgever met als ultiem resultaat meer boekingen voor de juiste periode.


De bouwstenen voor die strategie bieden we je op de eerste editie van Marketing D-day. Een vakdag die we speciaal voor bedrijven in de Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie op donderdag 3 oktober organiseren bij Vakantieveilingen (Emesa) in Amsterdam. Een dag die je niet mag missen met topsprekers uit zowel de marketing als het recreatievak.

Uitgelichte sprekers


Zo hebben we met Martin van Kranenburg één van Nederlands grootste conversiespecialisten als keynote. Martin is een veel gevraagde spreker en helpt graag ondernemers en marketeers om van zoekers boekers te maken.  

Liesbeth Gouda laat je zeker een stap terug doen door eerst een strategische visie te ontwikkelen om optimaal rendement uit je keuzes te halen. Maar daar komt veel bij kijken. Overweeg je actiemarketing als strategie, dan ben je met de visie van Vakantieveilingen (Emesa) aan het juiste adres. 


Vanuit de branche komen Mariska Snoek (Vakantiepark Het Stoetenslagh), Coen Schelfhorst (GuestHouse Kaatsheuvel) en Danny Pearl (Bungalowpark Hoenderloo) openhartig over hun marketingervaring vertellen. Danny heeft intern veel veranderd, ook in marketing en sales. De aloude receptie ging eruit en werken met zelfsturende teams kwam er in. Lukt dat, intern veel aandacht voor marketing? 


Ticketsplus heeft de kennis in huis om content aan marketing te verbinden voor tickets. De vraag naar tickets groeit nog steeds.Wilbert Witkamp weet hoe je marketing verbindt aan het flexibel maken van je product en prijs. Eerder deed hij dat bij Yellow Brick en nu is hij actief in de sector leisure met Tapperuse. Wat doet flexibiliteit met het gedrag van consumenten? Wilbert laat de voorbeelden én de cijfers zien.

Meer informatie en tickets


De kennis en praktijkervaring van deze topsprekers wil je niet missen: Boek daarom nu je ticket op de congreswebsite MarketingDDay.nl.

Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...