Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-09-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld

Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld

Zaterdagavond vond in het Amerikaanse attractiepark 'Silverwood' in Idaho de uitreiking van de 'Golden Ticket Awards' plaats. Europa-Park ontving voor het zesde jaar op rij de award voor beste attractiepark ter wereld. Deze verkiezing vindt jaarlijks plaats en alleen leden van een vakjury kunnen hiervoor hun stem uitbrengen.


De verkiezing van de 'Golden Ticket Awards' werd voor de 22ste keer georganiseerd door het vakblad ‘Amusement Today’. Om de beste parken en attracties te kiezen doet de redactie een beroep op journalisten, experts en meer dan frequente parkbezoekers uit de gehele wereld. Zij bepalen de winnaars in de verschillende categorieën. De belangrijkste categorie is die van beste attractiepark ter wereld en voor het zesde jaar op rij kreeg Duitslands grootste attractiepark hier de meeste punten. Europa-Park liet daarbij internationaal gerenommeerde parken als Disney en nieuwe parken in China en Zuid-Amerika achter zich.


Jürgen Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park, nam, samen met zijn vrouw Mauritia de award in ontvangst: "We zijn bijzonder trots dat wij als familiebedrijf voor de zesde keer vóór reuzen in onze branche geëindigd zijn. Deze prijs nemen mijn vrouw en ik namens onze familie maar ook namens de 4.250 medewerkers van Europa-Park met plezier in ontvangst".


De zesde Golden Ticket Award ontvangt Europa-Park in het jaar dat in het Duitse Rust het zesde themahotel is geopend en het door brand verwoeste Scandinavische themagebied opnieuw in gebruik is genomen. Eind november opent de familie Mack nog een tweede park, het gigantische indoor waterpark Rulantica

Trefwoorden: Golden ticket awaards, Europapark

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.