Geplaatst op: 10-09-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld

Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld

Zaterdagavond vond in het Amerikaanse attractiepark 'Silverwood' in Idaho de uitreiking van de 'Golden Ticket Awards' plaats. Europa-Park ontving voor het zesde jaar op rij de award voor beste attractiepark ter wereld. Deze verkiezing vindt jaarlijks plaats en alleen leden van een vakjury kunnen hiervoor hun stem uitbrengen.


De verkiezing van de 'Golden Ticket Awards' werd voor de 22ste keer georganiseerd door het vakblad ‘Amusement Today’. Om de beste parken en attracties te kiezen doet de redactie een beroep op journalisten, experts en meer dan frequente parkbezoekers uit de gehele wereld. Zij bepalen de winnaars in de verschillende categorieën. De belangrijkste categorie is die van beste attractiepark ter wereld en voor het zesde jaar op rij kreeg Duitslands grootste attractiepark hier de meeste punten. Europa-Park liet daarbij internationaal gerenommeerde parken als Disney en nieuwe parken in China en Zuid-Amerika achter zich.


Jürgen Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park, nam, samen met zijn vrouw Mauritia de award in ontvangst: "We zijn bijzonder trots dat wij als familiebedrijf voor de zesde keer vóór reuzen in onze branche geëindigd zijn. Deze prijs nemen mijn vrouw en ik namens onze familie maar ook namens de 4.250 medewerkers van Europa-Park met plezier in ontvangst".


De zesde Golden Ticket Award ontvangt Europa-Park in het jaar dat in het Duitse Rust het zesde themahotel is geopend en het door brand verwoeste Scandinavische themagebied opnieuw in gebruik is genomen. Eind november opent de familie Mack nog een tweede park, het gigantische indoor waterpark Rulantica

Trefwoorden: Golden ticket awaards, Europapark

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Genieten van UNESCO gebied Waddenzee vanaf de tribune
Bij de Hoek van de Bant, aan de Friese kant van het Lauwersmeer is op 1 juli de bouw van de waddentr...
02/07/20
Groenalliantie Midden-Holland heeft fors in openluchtrecreatie geïnvesteerd
De Groenalliantie Midden-Holland heeft in de afgelopen jaren samen met andere partijen flink geïnvesteerd in de recreatie- en natuurwaarden van haar groengebieden.
02/07/20
Drenthe zoekt ambitieuze ondernemers voor Recreatie Excellentie Programma (REX)
Vitale Vakantieparken Drenthe start vanaf 1 juli 2020 met het Recreatie Excellentie Programma (REX). Het programma is gericht op ambitieuze ondernemers die met hun vakantiepark tot de (inter)nationale willen behoren.
02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
KLM-ers als vrijwilligers aan de slag bij Aviodrome
Deze zomer gaan 10 KLM-ers bij Aviodrome in Lelystad aan de slag. Zo kunnen bezoekers hun vragen stellen aan echte stewardessen, piloten en andere vlieg-professionals.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...
01/07/20
Exclusief voor leden
Rli: Internationale treinreizen kunnen met simpele middelen snel veel beter
Reizen met de internationale trein moet extra worden gestimuleerd. Daarvoor hoeft niet meteen nieuw spoor te worden aangelegd. Want er is op korte termijn veel te winnen met betere informatie, ticketverkoop en passagiersrechten. Ook kan bestaande spoorcapaciteit beter worden benut door intensieve internationale samenwerking.