Geplaatst op: 10-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Wie wint de Brabantse Gastvrijheid Award 2019?

Wie wint de Brabantse Gastvrijheid Award 2019?

De tien genomineerden van de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 zijn bekend gemaakt. Gastvrijheid is volgens organisator VisitBrabant onlosmakelijk verbonden met Brabant en deze verkiezing biedt de meest gastvrije locaties in Brabant ook het podium dat ze verdienen.


De genomineerden

Iedereen met een locatie in de horeca- en/of recreatiebranche in Brabant die eten, drinken, ontspanning, vermaak en/of verblijf biedt, en bezoekbaar is voor consumenten, kon zich inschrijven. Maar liefst 135 locaties hebben dit gedaan. Na verschillende beoordelingen zijn de volgende tien locaties genomineerd (in willekeurige volgorde):

  • Charme Camping Hartje Groen
  • Restaurant de Lindehof
  • Conferentiecentrum & Hotel Bovendonk
  • The Student Hotel Eindhoven
  • NH Collection Eindhoven Centre
  • Hotel Nassau Breda
  • Hostel Roots
  • Brabantse Natuurpoort Groot Speijck
  • Camping de Paal
  • Herberg 't Pannehûske

Eerste fase: gastvrijheidsconcept, online zichtbaarheid en reviews


De kandidaten zijn door de vakjury beoordeeld op onderscheidend vermogen - vernieuwingskracht en originaliteit - in hun gastvrijheidsconcept. Hierbij is gekeken naar de antwoorden op de vragen die gesteld zijn via het inschrijfformulier en de online zichtbaarheid van de locatie (website). Daarnaast is een uitgebreide online reviewanalyse uitgevoerd.

Juryvoorzitter Hein van Oorschot stelt dat de jury onder de indruk is van de kwaliteit van de inschrijvingen: "Van hotels tot campings, van restaurants tot eetcafés en van musea tot jachthavens en dat verspreid over de hele provincie. Er zitten veel fantastische voorbeelden bij; wat ze allen gemeen hebben is hun passie voor gastvrijheid. Laten we er samen werk van blijven maken, zodat we onze gasten zo gastvrij blijven ontvangen als Brabant bekend staat.”

Tweede fase: mysterybezoek en publieksstemmen


In de komende maanden beoordelen mystery bezoekers de tien genomineerden in de praktijk. De locaties kunnen vanaf nu tot en met 27 oktober ook hun achterban oproepen te stemmen via brabantgastvrij.nl. De vakjury bepaalt aan de hand van de uitkomsten van het mystery bezoek, het aantal publieksstemmen én de beoordelingen uit de eerste fase wie de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 op 19 november a.s. in ontvangst mag nemen als meest gastvrije locatie van Noord-Brabant.


De Brabantse Gastvrijheid Award 2019 wordt mogelijk gemaakt door Provincie Noord-Brabant, Efteling, Koninklijke Horeca Nederland, Breda University, Omroep Brabant en VisitBrabant. Juryleden, organisator en partners van de verkiezing zijn uitgesloten van deelname.

Trefwoorden: horeca, verblijfsrecreatie, dagrecreatie, awards, gastvrijheid, Noord-Brabant

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...