Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken
Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day:
de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek
dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet
het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor
marketeers
Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het
vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat
realiseerden?
|
2018
|
2019
|
Ik ben
niet meteen aan het werk gegaan
|
43%
|
54%
|
Mijn
vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer
|
18%
|
22%
|
Ik doe
vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie
|
14%
|
15%
|
Het
Nederlandse weer hielp mee
|
19%
|
5%
|
Overig
|
6%
|
4%
|
Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van
de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode
met warm weer om van te profiteren.
Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat
gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling:
8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie
geboekt!
Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales
|
|
10/07/25
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
|
04/07/25
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
|
04/07/25
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
|
04/07/25
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
|
03/07/25
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
|
02/07/25
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
|
27/06/25
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
|
24/06/25
Reizigers die deze zomer op het laatste moment nog een vakantie boeken, kiezen opvallend vaak voor rust, veiligheid en actieve rondreizen. De belangstelling voor Europa groeit, de VS valt uit de top 10 en Thailand blijft populair.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|