Geplaatst op: 05-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day: de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor marketeers

Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat realiseerden?

2018

2019

Ik ben niet meteen aan het werk gegaan

43%

54%

Mijn vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer

18%

22%

Ik doe vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie

14%

15%

Het Nederlandse weer hielp mee

19%

5%

Overig

6%

4%


Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode met warm weer om van te profiteren.

Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling: 8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie geboekt!

Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/05/20
Ons virtueel prikbord van inspiratie: Vekabo geeft gratis vakanties aan zorgmedewerkers
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
28/05/20
Fietsroute Waddenkust moet Friese kustregio een boost geven
Friesland krijgt een doorgaande fietsroute langs de kust van de Waddenzee, met zicht op de Wadden. Daardoor moet de economie en toerisme in de kustregio een boost krijgen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Medeoprichter van Toverland Caroline Kortooms neemt afscheid van Attractiepark Toverland
Caroline Kortooms heeft besloten om Toverland te gaan verlaten na 20 jaar Algemeen Directeur te zijn geweest. Het Algemeen Directeurschap droeg ze in november 2019 over aan Jean Gelissen jr. en het afgelopen halfjaar was Caroline werkzaam als Leider Visie en Bedrijfscultuur.
28/05/20
Veluwe gaat recreatiezonering invoeren
De Veluwe krijgt een recreatiezonering. Die moet het evenwicht tussen natuur en recreatie herstellen.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
27/05/20
Studenten gaan sector met COVID-19-crisis helpen
CELTH organiseert samen met UNWTO, Saxion, NHL Stenden, HZ en BUas de eerste editie van de UNWTO Students’ League in Nederland voor derde- of vierdejaarsstudenten van leisure, toerisme en hospitality opleidingen. De studenten gaan aan de slag aan een case rond de COVID-19-crisis.
26/05/20
Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...