Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken
Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day:
de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek
dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet
het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor
marketeers
Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het
vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat
realiseerden?
|
2018
|
2019
|
Ik ben
niet meteen aan het werk gegaan
|
43%
|
54%
|
Mijn
vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer
|
18%
|
22%
|
Ik doe
vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie
|
14%
|
15%
|
Het
Nederlandse weer hielp mee
|
19%
|
5%
|
Overig
|
6%
|
4%
|
Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van
de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode
met warm weer om van te profiteren.
Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat
gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling:
8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie
geboekt!
Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales
|
|
25/07/25
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
|
25/07/25
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
|
25/07/25
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
|
24/07/25
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
|
24/07/25
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
|
24/07/25
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
|
24/07/25
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
|
24/07/25
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
31/10/25
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...
|
|