Geplaatst op: 22-08-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen bij geannuleerde of verschoven events

Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen bij geannuleerde of verschoven events

Ticketverkoper Ticketmaster betaalt voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten.


Servicekosten kunnen variëren van 2 tot meer dan 10 euro per ticket.

Juridische grondslag ontbrak

  

Volgens de Consumentenbond ontbrak de juridische grondslag om bij een geannuleerd of verschoven event de servicekosten niet terug te betalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) steunde het standpunt van de Consumentenbond.

Wie volgt?

  

Ticketmaster is nu de eerste partij in Nederland die haar beleid in deze aanpast. De Consumentenbond roept andere ticketaanbieders, die de servicekosten nog niet terugbetalen, op om het goede voorbeeld van Ticketmaster te volgen.

 
Trefwoorden: evenementen, tickets, kaarten

||| Blogs |||

14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/07/20
Exclusief voor leden
27 Utrechtse festivals ontvangen subsidie 2021 - 2024
27 festivals ontvangen in principe een bijdrage voor de periode 2021-2024. Spreiding is een belangrijk punt en de adviescommissie introduceerde een ontwikkelbudget. Het totale subsidiebedrag stijgt met 38% in vergelijking met de vorige periode.
15/07/20
Positief resultaat voor VVV Zeeland in 2019
VVV Zeeland heeft het boekjaar 2019 met een positief financieel resultaat af weten te sluiten. Dat is opmerkelijk aangezien de organisatie in mei van dat jaar nog de noodklok luidde.
15/07/20
Campagne Welkom terug in Nederland bereikt met een budget van 2.500 euro ruim 9,5 miljoen mensen
De online promotiecampagne ‘Welkom terug in Nederland’ is succesvol afgesloten. Met de belangeloos opgezette campagne en een (gesponsorde) investering van slechts 2.500 euro werd in amper zes weken tijd een bereik op (social) mediakanalen van ruim 9.5 miljoen mensen gerealiseerd.
15/07/20
Apenheul opent nieuwe speeltuin met gorillahoofd van zes meter
Apenheul heeft een nieuwe speeltuin geopend. De speeltuin is bijzonder gezien de unieke locatie middenin een heuvelachtig bos en natuurlijk door het enorme gorillahoofd waarin gespeeld kan worden.
15/07/20
TopParken gaat vakantiepark met 700 vakantiewoningen bouwen
TopParken gaat recreatiepark Dommelsvoort ontwikkelen. Het wordt een groot park met zo’n 700 vakantiewoningen in de vorm van een palmeiland.
15/07/20
Gelderland en Rijk investeren 25 miljoen in balans toerisme en natuur op de Veluwe
Het Rijk en de provincie Gelderland steken samen 25 miljoen euro in de Regio Deal Veluwe.
15/07/20
Boijmans werkt samen met Ahoy in creatief drive-thru museum
Museum Boijmans Van Beuningen is nu gesloten en toch kun je er heen. Boijmans en Rotterdam Ahoy make...
15/07/20
Nederlandse campings voorzien goede zomer
Nederlandse campings gaan een goed zomerseizoen tegemoet. Hoewel ruim 65% van de Nederlandse campings minder buitenlandse toeristen verwelkomt, wordt dit ruimschoots goed gemaakt door bezoekers uit eigen land.