Geplaatst op: 13-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Foto: Taiwan Tourism

Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Taiwan Tourism Bureau deze zomer door Europa metOh Bear,een enorme heteluchtballon in de vorm van een bruine beer. Ook in Nederland stijgt de beer op en wel tijdens Twente Ballooning in Oldenzaal, Overijsel.


De vliegende mascotte van Taiwan is in het leven geroepen om te fungeren als vriendelijke reisgids voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijzondere eiland. Hij deelt graag alles wat hij weet over het hart van Azië, zoals Taiwan Toourism het eiland ook noemt; van eeuwenoude tradities en culturen tot de nieuwste hightech snufjes en ontwikkelingen.

Dat Taiwan Tourism Bureau ervoor kiest om juist op deze manier voet aan grond te zetten in Europa is niet geheel onverwacht; het Aziatische eiland is namelijk groot fan vanballooning. Jaarlijks wordt er in de oostelijk gelegen stad Taitung het Taiwan International Hot Air Balloon Festival georganiseerd. Een enorm event waar ’s werelds meest beroemde luchtballonnen aan deelnemen en waar sinds de eerste editie in 2011 al meer dan 4.6 miljoen bezoekers op af zijn gekomen. Gasten kijken hun ogen uit bij de vele vliegshows, ballonvaarten en concerten. Er worden hier zelfs huwelijkceremonies voltrokken in de lucht. Natuurlijk laat de Oh Bear ballon ook hier zijn gezicht zien.

Twente Ballooning 2019
Tijdens de 27eeditie van Twente Ballooning, die dit jaar plaatsvindt van 21 t/m 24 augustus, gaan er dagelijks wel 35 heteluchtballons en meerdere zogeheten Special Forms de lucht in.

Wanneer je het spektakel vanaf de grond wil aanschouwen kost een entreeticket slechts €5,-, kinderen tot zes jaar mogen gratis het terrein betreden. Ben je een echte waaghals? Dan kun je voor €170,- aan boord stappen van een van de deelnemende ballonnen. Voor meer informatie en het bestellen van kaarten zie de website van het event.
Trefwoorden: ballon, marketing, toerisme, Taiwan, evvenement
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
16/09/19
Breda gaat Cityhosts Spaanse cursus geven
Gisteren is de Vuelta in Madrid gefinished en kan Nederland zich opmaken voor de start in 2020. Start- en finishplaats Breda maakt zich daar nu al voor op en gaat Cityhosts werven die gratis Spaanse les krijgen.
16/09/19
Keep it Clean day op Camping de Lakens
Zaterdag 21 september staat Camping de Lakens in Bloemendaal geheel in het teken van de nationale ‘Keep it Clean Day’. Dit landelijke initiatief daagt alle Nederlanders uit om een dag lang al het zwerfaval op te ruimen dat ze tegenkomen.
13/09/19
Exclusief voor leden
Omzetgroei horeca zwakt af
De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
13/09/19
Exclusief voor leden
Meer festivals trekken minder bezoekers
Nederland telt steeds meer festivals die minder bezoekers moeten verdelen. Wat is er in de markt aan de hand?
13/09/19
Exclusief voor leden
Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
13/09/19
Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) he...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk