Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bij luchtvaartmaatschappijen. Maar liefst 43 procent van de Nederlanders maakt het bijvoorbeeld niets uit als cabinepersoneel zichtbare tatoeages, piercings of tandversieringen heeft, ‘als zij maar klantvriendelijk zijn’. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Vliegtickets.nl.

Nog eens 28,1 procent van de ondervraagden vindt tatoeages, piercings en/of tandversieringen niet per se storend, ‘mits ze niet te heftig zijn.’ Een iets groter percentage (28,2%) vindt het wel terecht dat het cabinepersoneel geen zichtbare tatoeages, piercings en/of tandversiering mag hebben.

Hakken & make-up

Ook over het dragen van een schoen met hak hebben veel Nederlanders een uitgesproken mening. Hoewel het dragen van hakken nog altijd de norm is als stewardess, vindt 67,9 procent dat ronduit belachelijk. Slechts 8,8 procent van de ondervraagden vindt dat het dragen van hakken hoort bij het werk als stewardess.

Vliegtickets.nl vroeg tevens naar de mening over de zichtbare hoeveelheid make-up die stewardessen op hebben.
74,2 procent vindt dat niet per se nodig, maar vindt wel dat de stewardess er verzorgd uit dient te zien.23 procent van de ondervraagden vindt dat stewardessen helemaal geen make-up hoeven te dragen, ‘als ze mij maar goed helpen.’2,8 procent van de ondervraagden vindt het horen bij het werk als stewardess.

Gezond gewicht

Dat een steward/stewardess een gezond gewicht heeft, vindt:

- 62,1 procent niet per se belangrijk, ‘als hij/zij het werk maar goed kan uitvoeren’.
- 21,5 procent totaal onbelangrijk: ‘cabinepersoneel moet er in allerlei soorten en maten zijn’.
- 14,4 procent wél heel belangrijk: ‘omdat dat hoort bij het werk’.
Trefwoorden: vliegen, stewardess, cabinepersoneel
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/09/19
Exclusief voor leden
Omzetgroei horeca zwakt af
De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
13/09/19
Exclusief voor leden
Meer festivals trekken minder bezoekers
Nederland telt steeds meer festivals die minder bezoekers moeten verdelen. Wat is er in de markt aan de hand?
13/09/19
Exclusief voor leden
Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
13/09/19
Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) he...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
12/09/19
Exclusief voor leden
TUI kiest exclusief voor trein naar Parijs
In het najaar van 2020 ruilt TUI vliegreizen naar Parijs in voor treinreizen. Wie dan een pakketreis naar Parijs bij TUI boekt, kan alleen nog maar met de trein reizen. TUI wil hiermee een bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot.
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
12/09/19
Echte inkomens stijgen nauwelijks
Voor onze branche toch wel zorgelijk dat de koopkracht van Nederlanders in 2018 met slechts 0,3 procent is gestegen. De laagste groei sinds 2013. Dit ondanks de economische hoogtijdagen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk