Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
Foto: Limburg Marketing

De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan bod. Van 6 tot en met 15 september 2019 organiseren de Nationale Parken ‘De Maasduinen’, ‘De Groote Peel’, ‘De Meinweg’ en ‘Nationaal Landschap Zuid-Limburg’, een week met aantrekkelijke activiteiten voor jong en oud in de natuur met dit jaar als thema ‘grenzeloos genieten’. Met de Beleefweek willen de initiatiefnemers laten zien hoe bijzonder Limburg is en welke verborgen pareltjes er nog te ontdekken zijn.


De activiteiten tijdens de Beleefweek vinden op en rondom de drie Nationale Parken en het Nationaal Landschap Zuid-Limburg plaats. Eén van die activiteiten is ‘Tour de Boer’ op 7 september a.s. waarop inwoners en bezoekers kennis kunnen maken met boeren in Zuid-Limburg.

Verder staan een ‘Jazz Tour aan de Maas’ in Ottersum op het programma, een ‘Volle maan zeiltocht’ in Ophoven/Kinrooi en ‘de Dag van de stroopstokers’ in Nederweert.

Trefwoorden: natuur, beleving, evenement

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
02/08/20
Groene Koepel maakt gratis eenpans kookboekjes
Koken op de camping Veel kampeerders op natuurkampeerterreinen en trekkershutten hebben vaak maar één gaspitje tot hun beschikking. Daarop een volledige maaltijd koken vraagt om wat creativiteit.
02/08/20
Forse toename van jonge caravan- en camperbezitters in coronatijd
Sinds de coronauitbraak hebben steeds meer jonge mensen een caravan of camper gekocht. Dat blijk uit cijfers van BOVAG en RDC. Vooral campers zijn populair.
30/07/20
Logiesaccommodaties krabbelen in mei op
Nederlandse logiesaccommodaties hebben zich in mei weer een heel klein beetje van de coronaklap van april hersteld. Ze moesten het vooral hebben van het binnenlands toerisme.
29/07/20
Restaurant aan Roompot Marina Beach wordt hippe Beach Club
Roompot heeft het restaurant Bestevaer aan Roompot Marina in Kamperland tot een hippe Beach Club omgebouwd. Bijzonder is de high-end beeld- en muziekinstallatie voor gestreamde optredens.
24/07/20
Nog hele lastige kwartalen voor bedrijven in vrijetijdssector
De Nederlandse vrijetijdssector gaat nog hele lastige kwartalen tegemoet. Rabobank voorspelt voor de meeste deelsectoren in kwartalen 3 en 4 forse dalingen in omzet.
23/07/20
Bbp krimpt met bijna procent door crisis in buitenlandvakanties
ABN AMRO verwacht dat de Nederlandse economie in 2020 met 5,6% zal krimpen. Deze krimp ontstaat door forse omzetdalingen in de horeca, dagrecreatie en in delen van de retail en industrie. Maar ook omdat we minder naar het buitenland op vakantie gaan. Dat we daadwerkelijk minder aan reizen uitgeven ziet de bank aan de pintransacties. De hotelmarkt zal niet volledig herstellen omdat de zakelijke markt krimpt.
21/07/20
Aanjaagprogramma voor de vrijetijdssector Zeeland van start
Economische Impuls Zeeland gaat vanaf vandaag in opdracht van Provincie Zeeland van start met een aanjaagprogramma voor de Zeeuwse vrijetijdssector. Het Aanjaagprogramma is voor ondernemers in de vrijetijdssector en helpt hen op een innovatieve en duurzame manier met de doorontwikkeling van hun bedrijf.