Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-07-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toerisme in Festival Gouden Pijl

Toerisme in Festival Gouden Pijl

Het wielerevenement wil zich versterken en dat gebeurt door het evenement dit jaar om te bouwen tot een festival. Toerisme wordt een van de onderdelen in de brede festivalaanpak.

Terwijl de Tour nog maar enkele etappes onderweg is, wordt er in Emmen al hard gewerkt aan de voorbereidingen van de Gouden Pijl. Op 4 augustus worden de helden uit de Tour de France ontvangen in het centrum van Emmen. Na enkele financieel zware jaren zoekt het bestuur naar nieuwe manieren om het evenement te behouden voor Emmen. De eerste contouren daarvan zijn vandaag gepresenteerd in de nieuwe website www.goudenpijl.nl. De Gouden Pijl gaat vanaf dit jaar verder als Festival De Gouden Pijl.


Festival De Gouden Pijl blijft een gratis evenement in het centrum van Emmen. De organisatie van Festival De Gouden Pijl, stichting De Nieuwe Pijl, heeft de ambitie de komende jaren door te groeien naar een meerdaags festival dat nadrukkelijk de verbinding zoekt met toerisme, horeca en muziek. Het criterium en de wielersport zal centraal blijven staan maar met de bredere aanpak hoopt de organisatie toe te werken naar een duurzaam financieringsmodel.

Trefwoorden: evenement, beleving, toerisme,

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.