Geplaatst op: 28-06-2019
Auteur: Marc Gerlings

Ander merk voor SnowWorld

Voorbeeld branding in leisure

Ander merk voor SnowWorld

De groei van SnowWorld vroeg om een rebranding. Bureau Springbok mocht het merk opnieuw tekenen en de rebranding een start geven.


SnowWorld, de beursgenoteerde Nederlandse exploitant van indoorskihallen, is bij ons vooral bekend van de bedrijven in Zoetermeer en Landgraaf. Maar het bedrijf is actief in heel Europa. Door slimme overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod.




Breder in sectoren leisure én toerisme

Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste brandingpartner te vinden werd een competitie uitgeschreven.


Merk: stap in een andere wereld

Springbok won die brandingpitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. "We zagen SnowWorld als een luchthaven”, vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok." Je stapt door het hoofdgebouw en hop; je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat.”



Merk dat zich aanpast aan de experience

"Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport”, vervolgt Alexander Cha’ban. "Ook de andere aspecten van de experience – de bars, de restaurants, de overnachtingen… zijn in dezelfde lijn. Onze nieuwe branding adapteert zich flexibel aan al die andere invullingen, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”


Hubrechtsen: "naar 2.0”

Wim Hubrechtsen, de CEO van SnowWorld: "Met de nieuwe investeringen willen we wintersport voor iedereen toegankelijk maken en de gastbeleving naar een nog hoger niveau te tillen: SnowWorld 2.0 zeg maar. Springbok heeft die briefing goed begrepen en naar een eigentijdse-, toekomstgerichte beeldtaal vertaald.”


Alexander Cha’ban geeft nog eens aan wat SnowWorld zo uniek maakt: "Bij SnowWorld dompel je jezelf echt onder in een andere wereld. Je wordt uitgedaagd om een andere kant van jezelf te leren kennen. Bange mensen gaan bijvoorbeeld klimmen en beseffen dat ze meer durven dan dat ze dachten. Dat is een veel persoonlijkere ervaring, een groei-ervaring. Dat is het grote verschil tussen een SnowWorld en een Efteling- of een Disney themapark.”




Alle locaties voor de winter 2019 omgebouwd

De samenwerking tussen Springbok en SnowWorld is inmiddels van start gegaan. De nieuwe huisstijl is af en het nieuwe logo is op 24 juni officieel voorgesteld. Tegen de start van het nieuwe skiseizoen worden alle vestigingen van SnowWorld aangekleed volgens de nieuwe look.

SnowWorld heeft Springbok ondertussen ook in de arm genomen als communicatiepartner. Op de lanceringsdag van de nieuwe branding startte een abricampagne in Zuid-Limburg (NL) voor Adventure Valley, het het grootste klimpark van Europa in Landgraaf, dat ook deel uitmaakt van de groep.

Trefwoorden: merk, ski, skihal, hotel, klimpark, adventure
    

||| Blogs |||

08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
12/06/19
Slapen in een gevangenis over de grens!
Slapen in een gevangenis over de grens!
12/06/19 · Horeca · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 2 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We laten ons vermaken en slapen bij het Road Stop Motel in Dortmund.
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/19
Nieuwe fietskaarten van Brabant bieden 5.000 kilometer fietsplezier
Vijfduizend kilometer aan prachtige fietsroutes in Brabant, overzichtelijk weergegeven door middel v...
19/07/19
Centrum voor Groepsaccommodaties overgenomen door Otium Leisure
Per 18 juli 2019 is het Centrum voor Groepsaccommodaties (CVG), de organisatie achter Groepen.nl, ov...
19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
19/07/19
Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?
De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid.
19/07/19
Exclusief voor leden
Jongeren minder, ouderen juist gelukkiger
Hoe hebben geluk en tevredenheid van de Nederlandse bevolking zich tussen 1997 en 2018 ontwikkeld?
19/07/19
Turkish Airlines voegt Bali toe aan netwerk
Turkish Airlines heeft vandaag de inaugurele vlucht uitgevoerd van thuishaven Istanbul naar Bali, In...
18/07/19
Exclusief voor leden
easyJet: derde kwartaal 2019 in lijn met verwachting
CEO Johan Lundgrun: "easyJet’s resultaten in het derde kwartaal waren robuust en, ondanks lastiger...
18/07/19
Exclusief voor leden
Verstedelijking dwingt Rotterdam tot nieuwe keuzes
Wethouder Bas Kurvers schuift vier ontwikkelgebieden naar voren. Daar komen veel leisure ontwikkelingen bij.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk