Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Holland-promotors op ontdekkingstocht door Flevoland

Holland-promotors op ontdekkingstocht door Flevoland

Afgelopen maandag was Flevoland gastheer voor de medewerkers van NBTC Holland Marketing. Samen met Provincie Flevoland en diverse partners heeft Visit Flevoland hen Flevoland laten ontdekken.
 

Holland 

NBTC Holland Marketing (NBTC) is verantwoordelijk voor de positionering, ontwikkeling en marketing van Nederland in binnen- en buitenland via het merk 'Holland'. Één keer per jaar komen alle medewerkers, ook van de negen buitenlandse kantoren, bijeen voor meetings en om een stad of regio te ontdekken. Dit jaar was Flevoland de gastheer.
 

Man-Made Land

Voor Visit Flevoland was het een mooie kans om de provincie te laten zien aan professionele Holland-promotors. ‘Deze groep ‘verkoopt’ Nederland in het buitenland en dan is het belangrijk hen mee te geven wat een unieke man-made provincie wij hebben’, aldus Rinkje Tromp, directeur Visit Flevoland. Omdat niet heel Flevoland in één dag uitgebreid bezocht kan worden, is gekozen om een stukje Flevoland te laten zien. Zoals een safari in Nationaal Park Nieuw Land, een architectuur wandeling in Almere en een preview-bezoek aan de locatie waar Floriade Almere 2022 gerealiseerd wordt. Het avondprogramma vond plaats op de locatie van Theatergezelschap Vis à Vis bij het Almeerderstrand met diner, dans en theater. Hierbij was ook Gedeputeerde provincie Flevoland Michiel Rijsberman aanwezig. Er werd overnacht in het nieuwe Best Western Hotel Almere. 
 

Kansen voor Flevoland

De verwachting volgens het NBTC is dat het internationale toerisme naar Nederland alleen maar zal toenemen. Belangrijk daarbij is dat niet alleen de traditionele hotspots worden bezocht, maar ook andere pareltjes zoals Flevoland. Flevoland heeft met haar huidige aanbod de internationale bezoeker genoeg te bieden en blijft investeren in Flevolandse iconen die een bezoek meer dan waard zijn. 

Trefwoorden: Ontdekkingstocht, Holland promotors

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...