Geplaatst op: 20-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Al sinds 2017 houdt Ticketsplus zich bezig met directe ticketverkoop bij de 32 eigen vakantieparken van Roompot Vakanties. Door het aanbieden van tickets voor de leukste dagjes uit aan gasten die in de vakantieparken verblijven, wordt er een extra service aangeboden aan de gasten. Met trots vermeldt Ticketsplus dat de samenwerking met Roompot Vakanties wordt verlengd met 3 jaar. De samenwerking is erg succesvol en realiseert in de eerste 4 maanden van 2019 een groei van ruim 50% over dezelfde periode in 2018. Het streven voor de komende jaren is om de gast bij Roompot de regio van de vakantieparken beter te laten leren kennen en unieke belevingen te laten ervaren.

 

Ticketsplus | regio is opgezet door Ticketsplus met Roompot Vakanties als eerste klant. Het vernieuwende concept laat zien dat de service vanuit een accommodatie en haar receptie erg belangrijk is. Door directe ticketverkoop binnen het boekingsproces of aan de receptie van Roompot, worden haar gasten ontzorgd voor de rest van hun verblijf. Ze blijven in de Roompot beleving en hoeven bij het uitje zelf ook niet meer in de rij te staan om een kaartje te kopen.

Het afgelopen jaar zijn er veel uitjes aangesloten binnen het aanbod van Roompot. Waar er in het begin van de samenwerking veelal grote en bekende dagattracties verkocht werden, is het aanbod inmiddels uitgebreid met lokale uitjes zoals zwembaden, boottochten, kleine musea en speelparadijzen. De diversiteit van het aanbod zorgt ervoor dat het voor iedere Roompotgast aantrekkelijk is om de regio te ontdekken.

 

Ook de toeristische sector zal de komende jaren blijven groeien. In de eerste helft van 2018 ontving Nederland ruim 500.000 toeristen meer dan in dezelfde periode in 2017 volgens de cijfers van CBS. Meer dan de helft van de buitenlandse toeristen bezoekt daarbij een museum, attractiepark of dierentuin tijdens een vakantie in Nederland. Daarnaast wordt het voor vakantiegangers steeds belangrijker dat er veel mogelijkheden zijn voor uitstapjes bij het kiezen van een vakantiebestemming.

 

"Onze gasten hechten veel waarde aan de service en de kwaliteit die wij verlenen. Hun vakantie moet namelijk een unieke ervaring zijn, van de eerste tot de laatste dag. De ligging van onze parken is daarbij een belangrijke troef, ook voor de uitstappen die zij online of aan de receptie van onze parken bestellen. Onze receptionisten spelen daarin een belangrijke rol. Zij adviseren onze gasten over wat er allemaal te doen is in de omgeving. Dat Ticketsplus hen informeert over leuke evenementen en ontwikkelingen bij de uitjes is een grote meerwaarde voor onze gasten. Ticketsplus verzorgt dit hele proces en neemt de financiële handelingen uit handen.” 

- Jorin Bijl, manager Parks Roompot Vakanties.

 

"Ruim 2 jaar geleden hebben wij met ‘launching partner’ Roompot Vakanties ons nieuwste concept Ticketsplus | regio gelanceerd. Vandaag de dag is Roompot Vakanties flink groeiende en investeert zij steeds meer in gastbeleving en kwaliteit. Ook de komende jaren zal daarmee de verbinding met de regio belangrijker worden en zijn wij erg trots dat deze prettige samenwerking verder uitgebouwd kan gaan worden. Om ook in de toekomst te blijven groeien gaan we beter inspelen op de vrijetijdsbehoefte van de Roompot gasten. We zullen de focus nóg meer leggen op de customer journey en exclusieve arrangementen waardoor een vakantie als een unieke beleving wordt gezien.” 

- Willem-Jan Brabers, Ticketsplus

Link: https://www.ticketsplus.nl/,https://www.roompot.nl/
Trefwoorden: Directe ticketverkoop, samenwerking, nieuw concept ticketverkoop

||| Blogs |||

30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
12/06/20
Den Haag wil meer concurrentie op het spoor voor internationale verbindingen
Uit oogpunt van kwaliteit en stabiliteit gaat de concessie voor het landelijke spoorwegnet (hoofdrailnet) na 2024 opnieuw naar NS. Voor internationale verbindingen en op een aantal regionale lijnen moet er juist meer ruimte komen voor concurrentie.
10/06/20
De meeste bedrijven vinden duurzaam zakenreizen belangrijk maar weten niet hoe dit aan te pakken
Bedrijven willen graag duurzamer zakenreizen maar moeten rekening houden met de impact op mensen, de...
08/06/20
Roompot kan jaarlijks 20.000 maaltijden redden dankzij nieuwe samenwerking met Too Good To Go
19 Roompot vakantieparken bieden vanaf nu dagelijkse overschotten in Too Good To Go-app aan‘Magic ...
30/05/20
Meer walstroom rond Waddenzee
Havens rond de Waddenzee krijgen 400 stekkers voor walstroom
12/05/20
De rol van onderzoek in toerisme-gerelateerde milieuvraagstukken
Wat is de rol van onderzoek in beleidsvraagstukken? Harald Buijtendijk onderzocht dat met opvallende resultaten.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
06/04/20
Groningen wordt groener voor recreanten
De provincie Groningen kan aantrekkelijker worden voor fietsers en wandelaars. Het beheer langs slot...