Geplaatst op: 20-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Al sinds 2017 houdt Ticketsplus zich bezig met directe ticketverkoop bij de 32 eigen vakantieparken van Roompot Vakanties. Door het aanbieden van tickets voor de leukste dagjes uit aan gasten die in de vakantieparken verblijven, wordt er een extra service aangeboden aan de gasten. Met trots vermeldt Ticketsplus dat de samenwerking met Roompot Vakanties wordt verlengd met 3 jaar. De samenwerking is erg succesvol en realiseert in de eerste 4 maanden van 2019 een groei van ruim 50% over dezelfde periode in 2018. Het streven voor de komende jaren is om de gast bij Roompot de regio van de vakantieparken beter te laten leren kennen en unieke belevingen te laten ervaren.

 

Ticketsplus | regio is opgezet door Ticketsplus met Roompot Vakanties als eerste klant. Het vernieuwende concept laat zien dat de service vanuit een accommodatie en haar receptie erg belangrijk is. Door directe ticketverkoop binnen het boekingsproces of aan de receptie van Roompot, worden haar gasten ontzorgd voor de rest van hun verblijf. Ze blijven in de Roompot beleving en hoeven bij het uitje zelf ook niet meer in de rij te staan om een kaartje te kopen.

Het afgelopen jaar zijn er veel uitjes aangesloten binnen het aanbod van Roompot. Waar er in het begin van de samenwerking veelal grote en bekende dagattracties verkocht werden, is het aanbod inmiddels uitgebreid met lokale uitjes zoals zwembaden, boottochten, kleine musea en speelparadijzen. De diversiteit van het aanbod zorgt ervoor dat het voor iedere Roompotgast aantrekkelijk is om de regio te ontdekken.

 

Ook de toeristische sector zal de komende jaren blijven groeien. In de eerste helft van 2018 ontving Nederland ruim 500.000 toeristen meer dan in dezelfde periode in 2017 volgens de cijfers van CBS. Meer dan de helft van de buitenlandse toeristen bezoekt daarbij een museum, attractiepark of dierentuin tijdens een vakantie in Nederland. Daarnaast wordt het voor vakantiegangers steeds belangrijker dat er veel mogelijkheden zijn voor uitstapjes bij het kiezen van een vakantiebestemming.

 

"Onze gasten hechten veel waarde aan de service en de kwaliteit die wij verlenen. Hun vakantie moet namelijk een unieke ervaring zijn, van de eerste tot de laatste dag. De ligging van onze parken is daarbij een belangrijke troef, ook voor de uitstappen die zij online of aan de receptie van onze parken bestellen. Onze receptionisten spelen daarin een belangrijke rol. Zij adviseren onze gasten over wat er allemaal te doen is in de omgeving. Dat Ticketsplus hen informeert over leuke evenementen en ontwikkelingen bij de uitjes is een grote meerwaarde voor onze gasten. Ticketsplus verzorgt dit hele proces en neemt de financiële handelingen uit handen.” 

- Jorin Bijl, manager Parks Roompot Vakanties.

 

"Ruim 2 jaar geleden hebben wij met ‘launching partner’ Roompot Vakanties ons nieuwste concept Ticketsplus | regio gelanceerd. Vandaag de dag is Roompot Vakanties flink groeiende en investeert zij steeds meer in gastbeleving en kwaliteit. Ook de komende jaren zal daarmee de verbinding met de regio belangrijker worden en zijn wij erg trots dat deze prettige samenwerking verder uitgebouwd kan gaan worden. Om ook in de toekomst te blijven groeien gaan we beter inspelen op de vrijetijdsbehoefte van de Roompot gasten. We zullen de focus nóg meer leggen op de customer journey en exclusieve arrangementen waardoor een vakantie als een unieke beleving wordt gezien.” 

- Willem-Jan Brabers, Ticketsplus

Link: https://www.ticketsplus.nl/,https://www.roompot.nl/
Trefwoorden: Directe ticketverkoop, samenwerking, nieuw concept ticketverkoop
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/09/19
Campingeigenaar moet ontruimingskosten betalen
Een campingeigenaar in Leersum moet de ontruimingskosten die de gemeente maakte, betalen. Dat blijkt uit een uitspraak van de bestuursrechter in een zaak tussen de gemeente Utrechtse Heuvelrug en de camping.
17/09/19
ANWB reorganiseert reisbedrijf
De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt.
17/09/19
Droomparken en Ticketsplus lanceren Droomuitjes.nl
In samenwerking met Ticketsplus lanceert Droomparken een nieuwe website genaamd: www.droomuitjes.nl. Via deze portaal biedt zij haar gasten ontdekmomenten rondom de veertien Droomparken verspreid over Nederland.
17/09/19
Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie
Op donderdag 3 oktober organiseert PleisureWorld NRIT de eerste marketingvakdag voor de Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie: Marketing D-Day.
17/09/19
Exclusief voor leden
Calculator voor stikstof bijgesteld
De vergunningverlening voor projecten die door de stikstofuitspraak tijdelijk stil liggen, komt in e...
17/09/19
Palau aangesloten bij UNWTO
Palau, de eilandenrepubliek met meer dan 240 eilanden en ongeveer 21.000 inwoners is volwaardig lid ...
16/09/19
Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing
Afgelopen week werd marketeer Mariska Snoek van Vakantiepark Het Stoetenslagh toegevoegd aan de spre...
16/09/19
Wandelroute naar reddingsactie Dobbepaarden compleet
Afgelopen zomer werd midden in de Ozingadobbe bij het Friese Marrum het fotokunstwerk door visual ar...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk