Geplaatst op: 11-06-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd

Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd
Richard de Mos, wethouder van Gemeente Den Haag, Harry Wientjens, directeur Particulieren & Private Banking bij Rabobank Regio Den Haag en Rick van Oosterhout, directeur van The Hague Beach Stadium

Met het programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee moet sporten op het Scheveningse strand de komende twee jaar ook mogelijk worden voor minder voor de hand liggende groepen.


Het programma maakt structureel sporten op het strand de komende twee jaar mogelijk voor 400 senioren, 10.000 kinderen en jongeren, 10.000 medewerkers uit het bedrijfsleven en 200 mensen met depressie- en burn-outverschijnselen. Het programma is een actieve samenwerking tussen gemeente Den Haag, Rabobank en The Hague Beach Stadium, met steun van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en BAB-VIOS Touringcars.

Driehoekssamenwerking

  

Tijdens de feestelijke kick-off bevestigden Richard de Mos, wethouder van Gemeente Den Haag, Harry Wientjens, directeur Particulieren & Private Banking bij Rabobank Regio Den Haag en Rick van Oosterhout, directeur van The Hague Beach Stadium, deze unieke driehoekssamenwerking door een strandsportakkoord te ondertekenen. "Met deze samenwerking wordt op unieke wijze lokaal invulling aan het Nationaal Sportakkoord”, aldus Rick van Oosterhout.

 

Het programma is een actieve driehoekssamenwerking van Gemeente Den Haag, het bedrijfsleven (Rabobank) en The Hague Beach Stadium. Naast een financiële investering, denken alle partners ook mee over de ontwikkeling en de uitvoer van de sportprogramma’s. Ook wordt het eigen netwerk aangeboord om bovenstaande aantallen in twee jaar te kunnen realiseren. Er is gezamenlijk gekeken voor welke doelgroepen het programma geschikt is en in hoeverre de betrokken partijen hun netwerk en achterban kunnen activeren deel te nemen.

Iedereen moet kunnen sporten op het strand

  

Rick van Oosterhout, directeur The Hague Beach Stadium en initiator van ‘Sportstimulering en Revalidatie aan zee’ is trots dat de lancering eindelijk een feit is: "Met deze samenwerking geven we op unieke wijze heel lokaal invulling aan het Nationaal Sportakkoord. Het is uniek, omdat sporten op het strand nog nergens structureel georganiseerd wordt. Dit kan alleen met behulp van verschillende stakeholders. Het bedrijfsleven en de gemeente zijn daarbij onmisbare schakels. De gemeente maakt het beleid en het bedrijfsleven heeft het netwerk én de verantwoordelijkheid over zijn vele medewerkers. Met de introductie van deze programma’s, die in nauwe samenwerking met de doelgroep en verschillende professionals worden ontwikkeld, creëren we tevens inclusie: iedereen moet immers van de voordelen van sporten in de buitenlucht kunnen profiteren. Onze ambitie is om deze samenwerkingsprogramma’s voor verschillende doelgroepen eerst in Den Haag volledig uit te rollen. Daarna hopen we heel Nederland te bewegen tot sporten op het strand.”

 
Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportieve recreatie, inclusiviteit

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/09/20
Derde marathon op schaal gaat door in Madurodam
Het Haagse themapark Madurodam houdt op zondag 4 oktober de derde editie van haar eigen marathon speciaal voor kinderen.
25/09/20
Sterke groei online bestedingen maar niet in vrijetijdssector
De online bestedingen van Nederlandse consumenten groeiden in het tweede kwartaal van 2020 met 12% naar 6,36 miljard euro. De vrijetijdssector had part noch deel in deze groei en moest een dip incasseren
25/09/20
Beerze Bulten lanceert Avonturenpad Beerze Rangers
Deze week lanceerde Vakantiepark Beerze Bulten een nieuw avonturenpad in de bossen van Beerze genaamd Beerze Rangers.
25/09/20
Online concerten vanuit Tiny Houses Droomparken
Droomparken start met zogenaamde Tiny Concerts vanuit de Tiny Houses op vakantiepark De Zanding in Otterloo. De concerten van poprock tot klassiek repertoire, van musical tot Nederlandse luisterliedjes, van zoetgevoiced tot coloratuur worden online uitgezonden.
25/09/20
Hoe ontwikkel je een toeristisch product?
Het European Tourism Futures Institute (ETFI) organiseert samen met het Centre for the Promotion of Imports (CBI) drie gratis webinars waarin het ontwikkelen van een toeristisch product centraal staat.
24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
24/09/20
Helft minder passanten in binnensteden en winkelcentra
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.