Geplaatst op: 03-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijna €4 miljoen opgehaald door non-profit organisaties via Airbnb Experiences - Airbnb breidt Nederlands aanbod uit

Bijna €4 miljoen opgehaald door non-profit organisaties via Airbnb Experiences - Airbnb breidt Nederlands aanbod uit

Airbnb gaat het aantal social impact experiences in Nederland vergroten. Social impact experiences zijn activiteiten die worden georganiseerd door non-profit organisaties waarbij Airbnb geen servicekosten rekent. De nieuwe stap sluit aan bij de visie van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NTBC) om zoveel mogelijk mensen te laten profiteren van de voordelen van toerisme. Wereldwijd hebben non-profit organisaties inmiddels bijna 4 miljoen euro opgehaald via social impact experiences op Airbnb.

 

Airbnb biedt momenteel zeven Social Impact Experiences  aan in Nederland. Een van de Social Impact Experiences, Plastic Fishing in Amsterdam nodigt bezoekers uit voor een tocht door Amsterdam in een sloep gemaakt van plastic uit de grachten. Vanuit de boot kunnen bezoekers niet alleen de hoogtepunten van Amsterdam bewonderen, maar ook bijdragen aan een schonere stad – door te vissen naar plastic. Dankzij deze experience hebben inmiddels bijna 500 bezoekers geholpen bij het schoonmaken van de grachten, en is in totaal meer dan €10.000 opgehaald voor de organisatie. Maurice Smit, oprichter van Plastic Whale heeft inmiddels veel interessante gasten ontmoet die ook willen blijven bijdragen aan de missie: plastic vrije wateren.

 

Als onderdeel van Airbnb’s visie om meer non-profits te laten profiteren van de voordelen van toerisme organiseert Airbnb de komende tijd een aantal evenementen en workshops door Nederland. Volgens Hadi Moussa dragen de experiences ook bij aan de spreiding van toerisme naar buurten en regio’s die normaal gesproken niet op de toeristische kaart staan. Non-profits krijgen daarbij de kans om meer te leren over social impact experiences en de kansen die deze experiences bieden om een groter publiek te bereiken. Bij social impact experiences ziet Airbnb af van de gebruikelijke servicekosten, waardoor 100 procent van de inkomsten direct naar de non-profit sector gaat. Dankzij Social Impact Experiences kunnen non-profits profiteren van nieuwe inkomsten en worden meer mensen - locals en bezoekers - in contact gebracht met de doelen van de organisatie.

 

Eerder dit jaar heeft Airbnb in samenwerking met Van Gogh Heritage Foundation drie nieuwe Social Impact Experiences in Brabant gelanceerd. Deze Experiences, die variëren van unieke wandelingen in de omgevingen uit Van Goghs schilderijen tot het luisteren naar de onbekende verhalen uit Vincents privéleven, brengen bezoekers in staat om het musea anders te beleven, het werk van de kunstenaar tot leven laten komen en het toerisme in Brabant versterken.

  

Airbnb lanceerde Airbnb Experiences in 2016 met ongeveer 500 experiences. Momenteel zijn wereldwijd al meer dan 30.000 experiences beschikbaar op het platform. De meest succesvolle non-profit organisatie is op weg om meer dan €700.000 te verdienen via social impact experiences ,- in één jaar tijd. Wereldwijd hebben non-profit organisaties inmiddels bijna 4 miljoen euro opgehaald via de social impact experiences op Airbnb.

Link: https://www.vangoghbrabant.com/en/home/inspiratie/three-airbnb-experiences-to-celebrate-vincents-birthday
Trefwoorden: Airbnbexperiences, plastic fishing, van gogh wandelingen
    

||| Blogs |||

03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
11/09/19
180 miljoen euro voor regionale opgaven
Vanaf maandag 9 september 2019 kunnen er opnieuw voorstellen worden aangemeld voor de Regio Deals. H...
11/09/19
Exclusief voor leden
Concept freestyle cruisen twintig jaar oud
Tafelschikking, vaste dinertijden, dat zijn een paar onderdelen die cruisemaatschappij Norwegian Cru...
10/09/19
Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld
Zaterdagavond vond in het Amerikaanse attractiepark 'Silverwood' in Idaho de uitreiking van de 'Gold...
09/09/19
Wie winnen de Award ‘Het leukste dagje uit over de grens’?
Tijdens de Belevingvakbeurs – Welt der Freizeit in het alom bekende Wunderland Kalkar – Duitsland vindt het eerste congres plaats van recreatieondernemers uit Duitsland en Nederland en dan speciaal uit de grensregio
06/09/19
Reacties Gastvrij Nederland en NBTC op Rli advies
De Raad voor Leefomgeving en Infrastructuur constateert dat de aandacht voor toerisme in het beleid ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk