Geplaatst op: 22-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Camping Zonneweelde wint Award Vakantiepark van de toekomst 2019

Camping Zonneweelde wint Award Vakantiepark van de toekomst 2019
Maaike en Martin Basting, winnaars Award Vakantiepark van de toekomst 2019. Foto: PleisureWorld NRIT.

Na de stemming die op 21 mei werd gesloten om 16.00 tijdens Vakdag Het vakantiepark van de toekomst kwam een opvallende winnaar uit de bus. ‘Dé familiecamping van Zeeland’, is de positionering van award winnaar 2019, Camping Zonneweelde. De transformatie door ondernemerspaar Maaike en Martin Basting maakt Camping Zonneweelde van een gewone camping tot een parel aan de Zeeuws-Vlaamse kust.

Volgens juryvoorzitter Hans van Leeuwen is Camping Zonneweelde meer dan alleen een heel leuk familiebedrijf. "Ze hebben in vier jaar tijd hele bijzondere dingen gepresteerd. Op het strand zijn hele mooie en vooral duurzame strandhuisjes gebouwd en dit jaar is nog een nieuw centrumgebouw gerealiseerd. Klein is in dit geval meer dan fijn”

Duurzaam centrumgebouw

Die inzet tot een volledige verandering van de camping met veel aandacht voor wat de gasten willen en de opvallende accommodaties die daarbij passen, werd beloond door de 225 bezoekers van Vakdag Vakantiepark van de toekomst die werd gehouden in het Event Center van vakantie- en safaripark Beekse Bergen. Na twee keer als beste camping te zijn verkozen heeft Camping Zonneweelde de weg ingeslagen naar een meer luxe vakantiebestemming met een breder aanbod. Meest recente feit, eind april ging het nieuwe duurzame centrumgebouw open met receptie, indoor speeltuin, foodmarket, funshop, vergaderlocatie en Italiaans restaurant. Bijzonder is dat deze voorzieningen voor alle toeristen in de regio en lokale inwoners toegankelijk zijn. De camping biedt meerdere opvallende accommodaties, zoals luxe modern vormgegeven strandslaaphuisjes en glamping onder een schuine tentdoek overkapping. Ook op ict-gebied is Zonneweelde een voorloper met een check-in zuil zodat de gasten direct zelf kunnen inchecken.

Maaike Basting reageerde verrast op de verkiezing: "Ik had nooit verwacht dat we als relatief klein bedrijf van de grote concerns konden winnen. Een hele grote eer om deze Award in ontvangst te mogen nemen.”

Camping Zonneweelde was één van de genomineerde bedrijven. Ruim 3.000 stemmen ontving de organisatie in de afgelopen twee weken op twaalf genomineerde bedrijven. De bezoekers van Vakdag Het vakantiepark van de toekomst bepaalden de winnaar vandaag uit de vijf finalisten. De andere finalisten waren:

  • Camping Zonneweelde (Winnaar!) 
  • Dormio Resort Maastricht
  •  Vakantiepark De Krim Texel
  •  Safari Resort Beekse Bergen
  •  Hof van Saksen

Kijk voor meer informatie over de vakdag op www.hetvakantieparkvandetoekomst.nl

Voor Vakdag Het vakantiepark van de toekomst 2019 is een extra digitaal nummer van R&T gemaakt.
Trefwoorden: vakantiepark, award, vakdag, vakantiepark 2019, winnaar

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...