Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Lancering internationale campagne Holland National Parks

Circa 20 internationale influencers bezoeken Nationale parken Nederland

Lancering internationale campagne Holland National Parks

Vandaag start het Nationale Parkenbureau in samenwerking met NBTC Holland Marketing de campagne Holland National Parks: drie natuurgebieden met internationale potentie worden in het buitenland onder de aandacht gebracht. Doel is de toerist die op zoek is naar bijzondere natuurbelevenissen te inspireren en uiteindelijk te verleiden tot een bezoek aan een van de gebieden: Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen.

De campagne start met een bezoek op 15, 16 en 17 mei van circa twintig influencers aan de drie genoemde gebieden. De site www.hollandnationalpark.com ondersteunt alle marketingactiviteiten de komende jaren.


Land van contrasten

In de genoemde parken ervaren de influencers zelf hoe uniek het verhaal van Nederlandse natuur is. Janneke van Montfort, manager Nationale Parken Bureau: ‘Op maar weinig plekken in de wereld is de natuur op korte afstand zo divers. Nergens is de interactie tussen water en land en tussen natuur en mens zo duidelijk aanwezig en inventief aangepakt als hier.’ De influencers bezoeken o.a het net geopende vogelobservarium Tij met een panoramisch uitzicht op het Haringvliet, ervaren hoe de duinen en stad in elkaar overgaan nabij Den Haag en gaan wadlopen.

Bijzondere natuurbelevenissen

In de hele campagne staan bijzondere belevenissen centraal. Het eerste jaar worden Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen onder de aandacht gebracht van Duitsers, Belgen, Italianen, Fransen en Spanjaarden. Janneke: ‘Deze drie gebieden wonnen in 2016 de prijs van Mooiste natuurgebied van Nederland en daarmee ook de deelname aan deze campagne. Vanaf volgend jaar kunnen ook andere Nationale Parken deelnemen aan de campagne.’

Nationale Parken stimuleren spreiding

Jos Vranken, NBTC: ‘De campagne Holland National Parks past bij de opgave om de gewenste bezoekers beter te spreiden over ons land. Het onder de aandacht brengen van minder bekende toeristische plekken kan bijdragen aan de ontwikkeling en vitaliteit van regio’s die dat nodig hebben. Daarnaast verwachten we dat de campagne eraan bijdraagt dat Nederlanders zich meer bewust worden van de bijzondere natuur die ons land heeft.’ 

Samenwerking

De uitvoering van de campagne Holland National Parks valt onder verantwoordelijkheid van het  Nationale Parken Bureau, dat nationale parken die een officiële status of een hogere kwaliteitsstandaard ambiëren, inspireert en helpt. Het bureau krijgt daarbij ondersteuning van NBTC Holland Marketing, dat verantwoordelijk is voor de positionering, ontwikkeling en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. NBTC coördineert de campagne en begeleidt parken bij het formuleren en activeren van hun merk, ontwikkelen van belevenissen en invullen van marketingvraagstukken.

Link: https://www.nationaleparkenbureau.nl/default.aspx
Trefwoorden: Influencers, natuurbeleving, campagne, nationale parken

CELTH




||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.