Apeldoorn vult toeristische database
Om het aanbod in Apeldoorn snel te kunnen vinden, hebben de gemeente, de leden van Toeristisch Platform Apeldoorn (TPA) en Apeldoorn Marketing geïnvesteerd in een slimme database achter UITinApeldoorn.nl. Jaarlijks wordt dit online platform ruim 600.000 keer bezocht. Het vullen van de database is de eerste stap.Via de website UITinApeldoorn.nl kunnen bezoekers nu gemakkelijk aangeven waar zij naar op zoek zijn. Wil je iets doen met kinderen, iets buiten in de natuur, wil je de hond mee wilt nemen of zoek je een rolstoelvriendelijk uitje? Hoe meer zoektermen de bezoeker invoert, hoe specifieker je zoekt.Het levert maatwerk informatievoorziening om digitaal of in print te verstrekken. Voor receptiemedewerkers van onder meer hotels, campings en vakantieparken wordt het zo gemakkelijker om gasten met de volledige en juiste informatie goed van dienst te zijn. Database krijgt meer categorieënDe ontwikkeling van de toeristische database wordt stapsgewijs doorgevoerd. In deze eerste fase is de database gevuld met alle toeristische trekpleisters en de verblijfslocaties, zoals hotels en vakantieparken. Daar komen later dit jaar nog andere categorieën bij.
Trefwoorden: toerisme, database, marketing, accommodatie
|
|
02/06/25
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
|
02/06/25
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
|
02/06/25
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
|
02/06/25
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
|
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
|
02/06/25
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
|
02/06/25
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
|
02/06/25
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
|
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
10/06/25
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|